Hoi; ik ben zelf monteur en wil een auto kopen in de prijsklasse van zo'n 1000 tot 1500 euro.
Nu ben ik dus aan het denken aan een Mercedes 190 of een BMW 5 serie; MB koop je een 190 voor dat geld van 88/90, een 5 serie koop je dan een 92/93. Pakweg dan.
Deze zelfde vraag zal ik ook in het BMW deel stellen; wat voor type kan ik het beste nemen, welk merk zal je me nu aanraden en waar moet ik op letten bij deze auto dan?
Daar komt het een beetje op neer, geef me alsjeblieft zoveel mogelijk info, voor mij is dit best een "dure" aanschaf en het moet "in 1 keer goed"...... Uiteraard mankeerd er wat aan voor dat geld, daar kan ik mee leven.
Als er maar geen zware dingen aan mis zijn die ik "ff niet gezien heb".
Graag alle info mogelijk, alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi, een ding kan ik je wel melden koop niet de 2.3 l motor hier kunnen wel eens hoge kosten aanzitten mbt de distributie. Verder zijn het sterke auto's en motoren maar wel "ouderwets" interieur. Let vooral op stuurkogels, op hoge leeftijd zit er vaak (te) veel ruimte op. Hou voor de zekerheid ook de veren en veerschotels in de gaten. En gebruik verder je monteurs oog vooral goed ;-)
Bedankt voor je reactie!
Ik hoorde laatst van iemand zoiets, maar dat was in het Duits en ik heb het niet helemaal goed begrepen; ging over het loshalen van het kleppendeksel om goed te kunnen zien hoe de spanner zat, die moest een x aantal millimeters uitsteken anders was het niet goed, kon ook wel eens vastzitten....
Maar ik heb niet begrepen dat dat alleen met de 2,3 motor is....alleen die motor dus?
ja heeft iets te maken met de ketting en de spanner inderdaad, Voor zover ik weet speelt dit probleem alleen bij de 2,3. Succes met zoeken
Let op rotte plekken in de achterbak onder de hoeken van de achterruit.
Mij is niets bekend van een kettingprobeem bij de gewone 2.3, wel bij de 2.3 16 klepper.
Verder opletten dat ie zowel koud als warm goed starten wil en stationair loopt, scheelt een hoop afstellen en gedoe das vrij zinnig bij de benzine 190. Ruitenwisser proberen die moet stil zijn en niet klappen bij maximale uitslag zeg maar, check of de blower goed werkt en niet piept of ratelt dat wil ook wel es gebeuren.
Rijd bij een proefrit even over een klinkerweg om te horen of er niet teveel rammelt in de voortrein, fusees willen idd wel es ruim zijn maar deze zijn niet duur en makkelijk te vervangen. Kijk even of de handrem goed werkt. veren willen idd bovenmatig snel breken, zeker de voorveren let daat ook even op.
Roestvorming gebeurt relatief snel bij de krikpunten achter de wielkuipen achter willen ook wel eens roesten.
Verder een degelijke auto en probeer eens een automaat dat rijd veel fijner..
ik heb een 190 D gehad, superauto!, echt king of the road gevoel, alleen inderdaad de krikpunten zijn vaak rot, heb ik bij mij ook moeten lassen.
17 jaar
koop voor dat geld maar een goeie fiets.
Want je vind voor dat geld alleen maar rommel.
En zeker bmw en mercedes hebben al een heel zwaar leven achter de rug.
Of je moet van sleutelen houden aan een bodemloze put.
17 jaar
[quote=primera p11]koop voor dat geld maar een goeie fiets.
Want je vind voor dat geld alleen maar rommel.
En zeker bmw en mercedes hebben al een heel zwaar leven achter de rug.
Of je moet van sleutelen houden aan een bodemloze put.[/quote]
Dat vind ik nou ook.
Wil je een klokgave auto voor 1000,= ?
Let hier op, let daar op............
Dat gaat voor die prijs niet lukken, ben ik bang.
Succes.
mvg,
Hans.
Vraag je eens af waarom zo'n type auto in DIE prijsklasse inmiddels niet in Afrika rondrijdt......??
Maar ja, met een flinke dosis inzet, geduld en tijd houd je ZELFS nog een Alfasud netjes EN rijdend EN door de APK.......
't Is maar net wat je wilt!
17 jaar
Op zich zijn er best punten zoals hierboven genoemd zijn, maar het zijn nu ook weer niet per definitie grafbakken allemaal he.....
kom je toch weer in de vooroordelen terecht: Je moet er geluk bij hebben, en de auto kunnen kopen van een particulier, oud mannetje. Kortom, goed in de buurt rondkijken en een portie geluk hebben.
Een heleboel hangt ook af van hoe afhankelijk je van de auto bent. Als je, tijdens problemen met je auto, makkelijk iets kan regelen om op je werk te komen wordt de afweging anders. En ook hoeveel geld je uit wilt/kunt geven is belangrijk :S
Sjaak.
Als je nou een auto wil kopen in deze prijsklasse zou het denk ik niet slecht zijn om te proberen een redelijk gave 190 op de kop te tikken.
Voor deze auto's liggen er kilometers onderdelen bij de sloperijen en zekere voor een monteur is het geen probleem om er eens onder te liggen.
Aandachtspunten:
Roest voorschermen,achterschermen, kriksteunen, deurstijl voor
Rookpluimen
olielekkages
Tikken in de motor
Kilometerstanden zou ik niet te veel naar kijken die zijn niet echt betrouwbaaar bij dit soort auto's
Ik zou inderdaad de standaard 2.0 zoeken en niet de snellere varianten die zij toch wat vaker afgetrapt. Wijze les is denk ik niet te snel kopen gewoon een lijstje maken en eens een aantal auto's bekijken en proefrijden.
Succes Jaap
17 jaar
Voor een redelijk tot gaaf exemplaar vragen ze meer dan 1500 euro.
Benzen van 87 a 88 vragen ze zo 3000 euro voor.
De redelijk tot goede exemplaren, voorzover je daarvan kunt spreken.
17 jaar
Voor 1500 euro kun je best een benzine model vinden waar je nog een paar jaar zonder veel kosten mee kunt rijden.
Verwacht voor dat geld geen showroom staat maar wel een auto die zonder veel problemen nog een paar keer een APK haalt.
Krikpunten verdienen aandacht maar verder valt het met roest wel mee.
Ga voor het face lift model dat heeft vanaf 1989 ook betere bekleding en stoelen.
Ik rij nu drie jaar met een 190E uit 1989 die in april met 270.000 km zonder enig probleem door de APK ging.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar