automaat; bij plankgas 1900 tpm., als je langzaam gas geeft 4100 tpm.
lmm en brandstoffilter reeds vervangen, stationair prima lopen, snap-on geeft geen storing.
rijdend met data; elektriese gasklep gaat goed open, 80%.
katalysator werd aan het eind roodheet; einddemper vervangen, geen verschil.
co en hc zijn bijna 0.
wie weet wat?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
begrijp ik je goed als de motor met rustig gas geven wel op toeren komt maar met volgas optrekken niet?????
Originele luchtmassameter gebruikt?
Katalysator misschien dicht?
Bij mb geweest, lmm weer vervangen, nu beter, we gaan nu lambda-sonde nr. 1 vervangen; volgens mercedes zit deze aan het einde van zijn bereik.
LAMBDA VERVANGEN, GEEN EFFECT.
gaatje in de katalysator geboord en met endoscoop in gekeken, ziet er netjes uit, het leek oftie verstopt zou kunnen zijn.
auto wordt "geknepen" als je plankgas drukt dan loopt toerental op tot ong. 4100 tpm.
dan lijkt het oftie begrensd is, als je onder de auto kijkt is de kat roodheet a.h. eind en een schroeilucht uit de uitlaat. wellicht ontsteking?
Hoi Willem
Als je rijdt met de kast eraan kun je zien of de ontsteking dan versteld wordt?
Hebben deze motoren ook geen nokkenasverstelling? werkt dit?(aansturen?)
Moet dan anders gaan lopen met aansturen.
Succes
heb de ontstekingslamp eraan gehangen en bdp afgetekend, vervroeging loopt op tot 40 graden voor bdp, op hoge toeren.
nokkenasverstelling werkt volgens mercedes-testkast, bij mercedes denken ze aan een foute lmm, er zijn drie types vooor deze motor.
heb er weer een besteld, origineel deze keer.
als de auto warm is, gaat het beter, trouwens.
wat denk je; lmm!, imitatie niet goed! rijdt als een trein......
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar