Mercedes-Benz 280: 280SE W108 1971 verhoogd gebruik / dichtkolen

Bouwjaar: 1971

280 SE met mechanische injectie plunjerpomp is plotseling veel gaan gebruiken en dichtkolen. Ruikt ook naar auto met hoog verbruik. Heeft iemand ervaring met de signalen en werking van de koude start en de signalen die de connector op het inlaatspruitstuk moet geven. Ik vermoed dat die niet correct werkt en de oorzaak is van het verbruik. Andere suggesties zijn ook welkom natuurlijk.

Zwarte

Geplaatst door Zwarte (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

plurkje (0) PRO, 19 jaar geleden

Als je met dichtkolen bedoeld dat de bougies vet/nat slaan, heb ik wel een vermoeden wat er aan de hand is.
Het probleem zit niet in de startverijking, althans dit kun je controleren door dit inspuitventiel bij een warme motor los te maken en dan iemand anders laten starten, de nozzle mag nu niet sproeien! Helaas hebben deze brandstofpompen de eigenschap de tand des tijds niet helemaal ongeschonden te doorstaan.
Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik weet in Amsterdam een goed adres.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.