close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Vito 2009: 3.0 V6 Olie peil stijgt / hi oil melding

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 150

Hoi hoi,

Ik heb een vraag / probleem met mijn Vito W639 120CDI V6 2009

Kmstand: 223.000

Sinds 9 weken ben ik in het bezit van deze Vito.

Op het dashboard verschijnt soms een “ HI OIL” melding.
Ik twijfelde over de kwaliteit van de olie, dus deze vervangen.
Netjes gevuld tot tussen minimaal en maximaal, maar 3 weken later alweer “HI OIL” melding.

Ook was het oliepeil weer tot boven maximaal.
Aansteker aan de peilstok gehouden en naar mijn mening verbrand er iets weg ( diesel? )

Motorolie is ook alweer aan de donkere kant. ( 2300 km ) mee gereden.

Tevens viel me op:

Van de week op tankstation iets te drinken geoakt en motor laten lopen.
Bij wegrijden een wit pluimpje rook uit de uitlaat…

Naar diesel expert gebracht:

Auto bleef regeneren…

- Egr uitgeschreven en plaatje tussen gezet
- roetfilter sensor vervangen
- olie en filter vervangen netjes tot midden hi / low.

2000 km verder en weeeer een hi oil melding
Tevens is het oliepeil alweer gestegen…

Wat zou dit kunnen zijn?

- lekkende verstuiver?
- zuigerveren?
- hogedrukpomp ( kering )

Owjah, het verbruik is ook aan de hoge kant….

Wie o wie heeft tips of kan mij ( op weg ) helpen?

Alvast vriendelijk bedankt.

Groetjes Tim

Geplaatst door

Tim Ringens (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Precies zoals je aangeeft , verstuiver of pomp regenereren is nu gestopt

Ik zou wel uitkijken met doorrijden in deze situatie, zoveel diesel in je motorolie smeert beroerd ...

Heino4267 645

2 jaar

ik zou eens eerst naar de staat van de roetfilter kijken en als die in orde is zou in naar de verstuivers kijken

De verschildruksensor met de 2 rubberen darmpjes kan verkeerde waarde geven en dan blijft de wagen regenereren waardoor het verbruik omhoog gaat en ook de olie stijgt. De sensor vervangen en de darmpjes liefst ook omdat deze een jodium bevatten en deze de sensor stuk maken. Ook de metalen leidingen waar deze op komt doorblazen

Astra17tds 0

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.