close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Vito 2008: Trillen bij accelereren 80 naar 120

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: OM 646.980, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 110

Ik ben sinds een half jaartje in bezit van een Vito W639 115 CDI met achterwiel aandrijving.

Als ik nu op de snelweg rijd met +/- 90 km p/u en trap dan het gas rustig in, dan begint de bus te resoneren en te trillen. Geef ik meer gas en hij komt in de kick-down dan schakelt hij terug en accelereert gewoon normaal zonder trillen. Laat ik zonder dat hij terugschakelt het gas een klein beetje los, dan is het ook weg.

Met een aanhanger erachter die beladen is, is dit zelfs een heel stuk erger. Ik zou bijna zeggen dat het uit de achterassen komt en met name alleen wanneer er echt kracht geleverd moet worden.

Verder schakelt hij goed, trilt of slipt niet bij het optrekken en loopt verder als een zonnetje. Heeft ongeveer 180000 gelopen nu.

Kan het zijn dat dit uit de aandrijfassen achter komt? En zo ja, welke homokineten vervangen of gewoon de hele assen?

De aandrijfas van de bak naar het cardan is gecontroleerd. Geen speling op de kruiskoppelingen en ook de hanglagers lijken allemaal netjes in orde. De extender van de cardanas kan ook gewoon schuiven.

Meerdere mensen met dit probleem toevallig of hebben dit ook gehad?
Hoor het graag van jullie.

Geplaatst door

paul selten (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kan uit de bak vandaan komen(koppelomvormer) eventueel tussen laten balanceren als het niet uit de bak komt, de uitgevoerde controles willen nog niet zeggen dat er geen onbalans in zit. maar ik vrees voor de automaat.

Heeft de versnellingsbak al onderhoud gehad want deze zijn er erg zwak aan. De homokineten gaan normaal niet kapot.
De versnellingsbakolie en filter moet normaal op 60.000km gedaan worden en dan elke 120.000km. Als je ze aflaat best in de carterpan kijken en als er spanen in liggen is deze stuk aan het draaien. Ook de olie van de koppelomvormer afhalen( is anders ongeveer 3L oude olie die mee circuleert)

Astra17tds 0

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.