De auto heb ik al jaren, maar liep af en toe in een noodloop, dat na herstart weer een tijdje normaal liep. Blijkbaar was de katalysator er al een tijdje uit, want een garage liet het zien en achteraf gezien is dat niet slim om te doen. Toch vertelde de garage dat ze het ¨voorste deel¨ (ook een kat) er ook uit hebben gehaald, maar dit zorgde voor het constant in noodloop gaan van de auto. Weet niet of dit de lambda sonde is of iets anders, maar het probleem werd dus groter. De foutcodes waren echter dat de LMM en EGR verkeerde waardes doorgaven, die vervangen en daarna nog een injector die een scheurtje had en de ring kapot, maar het probleem is er nog steeds!
Ipv de delen van de uitlaat te vervangen , ben ik naar een tuner gegaan die een groot aantal zaken kan uitschakelen om de auto niet meer in noodloop te krijgen, dus EGR en DPF zijn uit en de turbodruk verlaagd omdat daar een fout door kwam en daarna is de auto ¨rustig¨ getuned. Meer NMs en 185 pk, waardoor het terug moeten schakelen in bergen word gereduceerd, zuiniger rijdt en iets meer 70 nms trekkracht heeft, maar helaas kwam het probleem op de snelweg weer terug. Dit terwijl de auto netjes rond de 40 en 80 gr is, geen foutcodes in het dashbord te zien zijn, wellicht komen er bij het uitlezen binnenkort meer fouten naar voren.
Een dealer in Italie wilde me 4 nieuwe injectoren slijten, volgens hen was dat het probleem, maar een was er al vervangen en de anderen zaten prima in de marges. De tuners hebben dit probleem eigenlijk nooit eerder gehad en zijn benieuwd naar wat de garage zegt, maar ik wil eindelijk graag eens weten of iemand echt weet wat er aan de hand kan zijn. Wellicht hier meer succes
Graag informatie om dit probleem de wereld uit te helpen
.
ps: ik kom terug met het antwoord als het ooit gevonden wordt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Titel aangepast...noodloop is het probleem, niet model en type auto.
Prijzen verwijderd, zijn niet relevant aan het probleem.
Moderator Problemcar.
Ik denk niet dat er een oplossing gegeven kan worden via een forum voor jouw probleem. Er is al veel versleuteld aan jouw auto en wie weet nog welke regeling er wel goed werkt en welke niet? Je zegt zelf dat de turbodruk verlaagd is en toch heeft de auto meer vermogen gekregen? Mijn advies zou zijn: maak alles weer origineel, hardware en software, en kijk dan eens wat er gebeurd.
Dit is geen reactie waar je hier naar zocht, maar ik denk dat het anders een doolhof wordt(wat het al is) om jouw probleem op te lossen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar