Hoi,
Mijn MB slaat wel aan, Vorige week zijn de 6 gloeibougies vervangen. Bij koude motor slaat hij echter af. Gloeien gaat perfekt, hij moet alleen 10 tot 15 minuten stationair draaien om te voorkomen dat hij afslaat tijdens het rijden.
Wat kan er aan de hand zijn? Het is verdomd vervelend als je net op een kruising staat en je moet starten!
Als de motor warm is, is er geen enkel probleem.
De motor wordt rustig warm gereden en normaal rijd ik ook erg rustig.
ALvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brandstofpomp heb ik wel 's ervaren met hoge km's[350+]
Er staat nu inderdaad 350000 km op. Maar als de motor warm is heb ik er geen last meer van. Na een koude nacht heb ik problemen. Als het niet meer vriest, is er niets aan de hand.
19 jaar
Als het goed is bevind zich achterop de brdsfpomp een stelmagneet die bij koude toestand het toerental dient te verhogen. Eigenlijk zou je moeten kijken wat er gebeurt als je de electrische aansluiting losneemt, verandert dan het toerental ja/nee (?) ook korttijdig er handmatig 12V opzetten en verandert het toerental nu ja/nee(?).
Alles nee betekent zowieso magneet vernieuwen.
Ook kun je op de pomp het stationaire toerental verhogen (bij automaat = dit geen schone oplossing)
Overigens is 350.000 km niks voor zo'n motor, netjes onderhouden gaan ze veel langer mee.
Dank je. Ik zal dat dan inderdaad even nakijken. In het onderhoudsboekje staat dat de beurten zijn uitgevoerd door MB in Den Helder. DE auto is inderdaad netjes onderhouden, is ook aan het interieur te zien. De motor is schoon met wat kleine zweetplekken. Dat is geen enkel probleem.
Ik ben echter wel op zoek naar een goed werkplaatshandboek of een cdrom met het boek erop. Ik kan echter geen enkel boek vinden. Heeft iemand suggesties? Het is een 300 D met 24 kleppen.
19 jaar
Vabdaag maar even met de auto gereden, bleef weer afslaan, nu op de snelweg, Dus de wegenwacht maar gebeld. Die constateerde dat er lucht in de dieselleiding zat. Terug bij de garage hebben we de slangklem van de leiding vervangen. Nu maar weer testen bij een koude start of het probleem verholpen is.
19 jaar
Gisteren is de auto weer afgeslagen, dan maar rubberen leidingen en alle aansluitingen controleren. Van achter naar voor.
19 jaar
Wat voor motornummer heb je?
606.....
Staat aan de linkerzijde achteraan!
\het is idd een 606 motor. Hoezo??
19 jaar
nou, dan zou je eigenlijk alle kunstof brandstofleidinkjes moeten vernieuwen betekent wel dat je het inlaatspruitstuk moet verwijderen (die worden samen met de rubberen afdicht ringen hard) + de brandstofaanvoerslangenklem (aan de warmtewisselaar)vernieuwen! Dan ben je een paar tientjes verder en het probleem waarschijnlijk verholpen.
Relais vervangen die achter de accu zit die de stelmagneet achter op de brandstofpomp aanstuurd,staat vaak nog wel spanning op maar is dan toch stuk.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar