auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz E-Klasse: Automaat

Bouwjaar: 1997

Hallo,
Volgende probleem doet zich voor bij het rijden met een paardentrailer achter de auto.
Op de snelweg cruise controll aan, geen probleem.
Bij verlaten snelweg, dus vaart minderen, schokt de versnellingsbak ineens in een lagere versnelling met veel toeren.
Bij stilstand kan ik niet meer wegkomen, na motor uitzetten en opnieuw starten, niets meer aan de hand.
Dealer kan niets vinden, jullie enig idee????
Ton

Geplaatst door

TonMB (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je al een W+S schakelaar of heb je nog E+S schakelaar ?
Als je nog een E+S hebt dan zou ik maar eens olie en filter vervangen van de automaat

Andre.L 0

19 jaar

Hoi Andre, Dank voor je reactie, ik heb wel een w+s schakelaar.
Heb tot nu toe prive 2 reacties gehad.
Ene zegt dat het kan dat er geen oliekoeler op de automaat zit, zodat die te warm word.
Ander zegt dat ik de automaat op 4 moet zetten, zodat die niet verder opschakeld i.v.m. het lage toerental bij 80 km/h
Weet het nu dus even niet, beiden zeggen dat de automaat waarschijnlijk niet kapot is.

Ton

TonMB 0

19 jaar

Bij een W+S bak hoef je geen olie en filter meer te vervangen als periodiek onderhoud.

Die oliekoeler is geen luxe als je veel met aanhanger rijdt !

Andre.L 0

19 jaar

Is zo`n oliekoeler achteraf in te bouwen, en heb je enig idee wat de kosten daarvan zijn?

TonMB 0

19 jaar

Bij mijn weten is oliekoeler standaard aanwezig..

arnold690 0
badge

19 jaar

Probleem is dus bij het trekken van een paardentrailer aanwezig
( bij een lege trailer niet, alleen met paard erin ).
Kan me zelf iets voorstellen bij de theorie dat bij 80 km/h in de D-stand het toerental in de 5de versnelling dusdanig laag is, dat bij iedere beweging van het paard ( afremmen of opduwen van de auto ) de automaat constant de neiging heeft tot opschakelen of terugschakelen, waardoor de auto in `` noodloop `` gaat.
Zie ik dit goed, ook al omdat bij solo rijden geen enkel probleem met de automaat aanwezig is?

Ton

TonMB 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.