Heeft slechts 70.000 km gelopen en gereden door een bejaarde man. Probleem: Bij overgang van 1ste naar 2de geeft hij een behoorlijke schok indien wat teveel gas, van 2de naar 3de wat is de schok minder. ik kan het probleem wat inperken door net voor de overgang de gas wat te minderen.
Wanneer 'volgas' bij vertrek blijft hij maar doortrekken en toeren maken om uiteindelijk naar 2de te schokken en haast ogenblikkelijk naar 3de door te gaan.
Iemand een suggestie voor dit euvel? dank bij voorbaat...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerst alle olie van de bak en koppelomvormer vernieuwen en natuurlijk de automaatfilter. Zeer schoon werken!
Vervolgens nauwkeurig vullen met schone nieuwe ATF, halverwege het proces de motor 30 sec. laten lopen, en dan de rest (indicatie: ongeveer 5 a 6 ltr) vervolgens op temperatuur rijden waarna indien gewenst de modulatiedruk aan gepast kan worden.
Automaat is om de 60.000 km aan de beurt, maar dit gebeurt dan ook zelden.
Bedankt plurkje voor de bijzonder snelle reply!! ga asap aan de slag..
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar