Mercedes-Benz 210: startproblemen na 5 minuten rijden, opeens uitvallen tijdens

Bouwjaar: 1993

ik heb een E220 uit 1993 met 16 kleppen motor. Ik heb sinds enige tijd problemen met het opnieuw starten van de auto na bijvoorbeeld een tankstop. Auto wil niet meer starten. De startmotor draait normaal rond. Alles lijkt er normaal uit te zien. Na 5 a 10 minuten wachten springt hij gewoonlijk weer aan. Mij is wel opgevallen dat als hij in storing is en je het contact aanzet de benzinepomp niet hoorbaar is.De auto slaat dan ook niet aan! (Normaal hoor je de pomp nl. werken als de auto gestart wordt) Pas als je het contact aanzet én je de benzinepomp hoort "aanslaan" start de auto als vanouds en kun je weer normaal rijden. Hetzelfde euvel deed zich hedenmorgen voor op de rijksweg, motor viel ineens uit. Na 5 a 10 minuten wachten weer gestart en kon gelijk weer weg rijden. BENZINEPOMP aansluitingen zien er goed uit; krafstoffrelais heb ik vandaag nog vervangen, weet dus niet of dit het probleem was. WIE HEEFT HET GOEDE ANTWOORD.

martin7459

Geplaatst door martin7459 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden

Je contactslot verrot? Je pomp is vast over het contact geschakeld. Zijn dr nog meer dingen die niet werken?

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Lijkt mij in het benzinepomp relais te zitten even afwachten of het nu beter gaat.
Het zou ook in de pomp zelf kunnen zitten dat deze af en toe vast loopt,maakt deze veel lawaai,dan is de pomp aan vervanging toe.

Hans

martin7459 (0), 19 jaar geleden

Hallo heren(Martijn en Hans W)
Ik ben nu een week verder, nadat ik het kraftstoffrelais vervangen heb. Ik heb sindsdien geen problemen meer gehad. Ik hoop erop dat het probleem verholpen is, uit ervaring weet ik intussen dat het probleem zich echter na een paar weken opnieuw kan voordoen! Ik hou jullie op de hoogte!


P.S
Martijn om je vraag precies te beantwoorden, het klopt dat inderdaad de pomp via het relais over het contact geschakeld is. Aangezien het relais maar 19 euro kost en een nieuw slot 108 euro heb ik dus voorlopig voor het eerste gekozen.
en voor Hans W; de benzine pomp maakt niet meer lawaai als voorheen en produceert volgens mij geen abnormaal lawaai

GROETEN Martin S, Goes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.