Ik ben eigenaar van een C220 Diesel bouwjaar 1995. Sinds de aankoop kreeg ik het alarm EDC (Electronic Diesel Control), de motor ging op een laag vermogen werken. Gezien de wagen onder garantie was heeft de garage een controle gedaan en de dieselpomp vervangen, dit was volgens mij niet nodig. Het euvel was echter niet verholpen. Terug naar de garage, terug de pomp eruit. Weinig resultaat. Als ik vroeg wat de parameters zijn die dit alarm veroorzaakte kon niemand me een sluitend antwoord geven. Ik had wel ondervonden dat het alarm vooral zich manifesteerde in de winter bij een koude motor , na het tanken en als ik per ongeluk bleef rijden tot mijn tank bijna leeg was. In al deze situaties bleef het alarm weg eens de motor op temperatuur was. Gezien ik het beu was om naar de garage te lopen had ik zelf een oplossing gevonden die echter niet erg practisch is. Bij het optreden van het alarm EDC zette ik al rijdend mijn contact snel af en aan en het heuvel was verholpen.Dit is natuurlijk geen ideale oplossing. Kan iemand me informeren wat de oorzaak kan zijn van dit euvel en waarom het temperatuur gebonden is - dank - Roger
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het probleem is mij bekend. Doordat er geen opvoer pomp in zit is dit type er gevoelig voor. Er zijn verschillende mogelijkheden waardoor deze storing voorkomt. Het kan lucht zijn. Met een lamp op de toevoer leiding naar het filter is dat te zien. Filter kan vervuild zijn. Vervangen. Andere mogelijk heid is dat leidingen of tank verstopt/vervuild zijn. (oorzaak teer of bacterieen groei). Reiniging van tank en leidingen is aan te bevelen.
Sterkte, Ron Zwart
Hallo Roger...
Ik heb volgens mij het zelfde probleem gehad met mijn 94'er c220
in mijn geval schokte de motor, ging plotseling dat"vervelende oranje lampje" branden op het dashboard.
dan viel de motor in de zgn Noodloop.
bij de MB garage hebben ze geconstateerd dat de computer ( hun laptop ) aangaf dat de brandstof( inspuit )pomp naar de mallemoer was ( een veel voorkomend euvel schijnbaar )
Na de vervanging van deze pomp a 2235 euro's te hebbe betaald, was het probleem echter NIET verholpen, m.a.w ten onrechte een nieuwe pomp geplaatst, echter van MB garage steeds maar weer te horen gekregen dat dit wel het geval was...
Na nogmaals een aantal keren bij de garage te zijn geweest en niet tot een oplossing te zijn gekomen heeft een kennis van me zelf eens een kijkje genomen, zelf eens de computer aan de computer van de auto gehangen en zelf eens gekeken wat het probleem kon zijn...
HET probleem :
de aansturing van de brandstofpomp, dat gedeelte wat direkt bediend wordt door gaspedaal, dat is een electronische regelaar, een soort van "potmeter" die het liet afweten.
het probleem was dat dit alleen bij temperaturen onder de +/- 10 graden optrad.
het onderdeel nummer van dit ding is 0 205 001 008 en is van Bosch.
schrik niet, maar deze prul kost bij MB 745 euro's EXCL. de sponsoring van ons koningshuis.
als je toevallig kontakten hebt bij Bosch dan krijg je dit ding vele malen goedkoper...
succes...o ja de mijne loopt nu als hij nog nooit gelopen heeft, waanzinnig goed dus !!
groet
Roger
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar