Door het verkeerd laden met een snellader is er te hoge spanning op het systeem gezet.
De sleutel was uit het contact.Ik heb inmiddels de alarmkast vervangen welke helemaal weggesmolten was.Nu slaat de motor nog steeds niet aan.De startmotor draait soms wel soms niet rond,heel onregelmatig.Verder brandt er geen motorlampje,dynamolampje,ook de tankmeter werkt niet. Alleen de kilometerstand is nog af te lezen.De tellerverlichting gaat nog wel aan als ik het licht aan zet.Ik heb geen kapotte zekeringen ontdekt.
Heeft er iemand suggesties??????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uitlezen
Gr Jvb
Hallo Danny, ik denk dat je de ezs module (contactslotmodule) defect hebt, deze regelt heel veel in de auto, wat zegt hij als je de auto laat uitlezen? groeten Johnny
Bedankt voor je reactie! De auto is vanmiddag gebracht met de ambulance en staat de komende weken tot m'n beschikking.Morgen duik ik er in met m'n Launch-tester.Ik zal een duidelijke omschrijving geven als ik hem heb uitgelezen van alle dtc's en de exacte storingen.
Jouw suggestie van het contactslot module ga ik zeker controleren.Het lijkt er inderdaad op dat hij gewoon niet op het 2e contact gaat maar dus wel op de startstand.Ook de startstand lijkt te haperen want de ene keer start hij wel normaal,soms maar 1 seconde lang en soms ook met schokjes.
Ook lijkt het aannemelijk omdat er altijs spanning op blijft staan dus ook tijdens het snelladen in dit geval!
Wordt vervolgd......
De r170 heeft nog geen EZS, daar zal het dus niet aan liggen. Krijgt de ecu wel spanning? Heb je de k40 al gecontroleerd? Dat is de overspanningsbeveiling, bevindt zich in die zwarte kunststof bak rechts onder de motorkap waar ook de diagnoseaansluiting zit. Is een zwart kastje met wat zekeringen erop. Controleer de zekeringen en maak hem eventueel open of probeer een andere. Zou trouwens ook wel gemakkelijk zijn als je de auto wat beter omschrijft, motortype enzo.
Zal ik morgen ook controleren.Ik heb verder nog niets kunnen contoleren omdat de auto in een garagebox stond met 35 cm ruimte rondom vergrendeld op z'n parkeerstand.....
Morgen weet ik wat meer!
Eerst even wat meer gegevens.Mercedes slk uit '99.Type 170.435 SLK200 zonder compressor.Automaat.
Ik heb de auto uitgelezen: Dtc's:
Motor : P1570 Fault in DAS to engine control module.(A61)
ABS/ASR/ETS/ESP: No Fault.
EAG/EGS/FTC/ETC: 040 Fault in Can communication with instrument cluster.
136 Sporadically fault in Can communication with instrument cluster.
BAS :C1025 ABS Can bus signal cannot be transferred.
AB :No fault
CCM :No fault
Ik kan verder ook gewoon in de datalijst van de motor komen en alle waardes lijken ook niet afwijkend.
De codes die ik heb opgeschreven bleven over na het wissen.
In de Abs zat nog foutcode "C1012 Voltage supply circuit stored 87 overvoltage" welke dus gewist kon worden.
Als ik het contact aan doe brandt alleen het SRS lampje een ogenblik en verder dus helemaal niets!
Ik zal dadelijk nog even de K40 openschroeven.
Groetjes Danny.
Ik Heb Met Een C Klasse Zo Een Probleem Gehad Waar Ik Batterije Afgekoppeld Hebt En Een Dag Laten Staan
Bij C Klasse Zit De Sam Stuurdoos Links Achter
Probeer Batterije Een Dag Afgekoppeld Te Laten Lukt Soms
16 jaar
Ik kan in de K40 niets raars ontdekken,alles ziet er netjes uit en de relais werken allemaal.Ik ga me als eerste orienteren op het onregelmatige starten.Ik heb reeds op de dikke paarse draad naar het startmotorrelais gemeten en de stuurstroom daarvan wordt dus regelmatig onderbroken.Kan iemand mij vertellen hoe het startrelais bedient wordt want ik vind namelijk geen paarse draad op het contactslot! Zit hier toevallig nog een regeleenheid tussen??Ik heb het contactslot al vervangen.
OPLOSSING:
Zekering 37 bleek toch doorgebrand te zijn.Het blijkt dat daardoor het onregelmatige starten veroorzaakt wordt.
Bij het monteren van een nieuwe knalde deze er direct weer uit.Uiteindelijk zit de oorzaak in de ecc-unit.Na deze losgekoppeld te hebben bleef de zekering heel en werkte alles direct weer.Ik had niet verwacht dat de ecc onder spanning blijft staan met uitgeschakeld contact.
Weet iemand trouwens wat je met de 2 schakelaartjes in de alarmkast kan afstellen?Ik heb ze op verschillende posities gezet maar merk geen verschil???
Groetjes Danny.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar