Mercedes-Benz M-Klasse: Auto schokt altijd

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320 W163

Al bij de aankoop van de ML schokte de auto altijd. Stationair, bij 60, 80, 120, bij gasloslaten....wat je allemaal ook maar kan bedenken, behalve bij (flink) gasgeven. Er werd me verteld dat de auto nooit echt was onderhouden, dus daar had ik mijn hoop op. Na een grote beurt was het best OK, zeker al voor 80% minder. Zelf een vervangende LMM gekocht van mister auto, mocht niet baten. De Bosch garage...mocht niet baten, die bracht mn auto naar de Mercedes garage...alles was OK zeiden ze.

Jullie zijn echt mn laatste hoop, want dit rijd echt niet fijn meer.

Wat is er gedaan:
- 3x injectiereiniger van Justice Brothers
- Auto uit laten lezen bij 2 garages
- Nieuwe LMM en de oude gereigd met CRC Air Sensor Cleaner
- Toevoeging aan de olie wat de motor reinigt.

(Er is door mij gas in laten bouwen, maar de klachten waren er al, en zijn even erg op gas en benzine.)

Alvast bedankt!

Johanml

Geplaatst door Johanml (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz M-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

De klachten en sommige maatregelen doen vermoeden dat de motor te arm loopt.
De vraag is of de vervangende LMM wel exact dezelfde is? Dus zelfde merk en exact hetzelfde nummer en er ook hetzelfde uitzien.
Dat laatste (uitzien) omdat ik al een aantal maal vervalste Bosch LMM's ben tegen gekomen, die niet goed werken.

Mengsel problemen (zoals te arm staan) zijn eenvoudig vast te stellen door het uitlezen van de zogenaamde fuel trim.
Deze staat ideaal op 0%. Bij problemen zijn er grote afwijkingen te zien.
Ik zou beginnen met die waarde te (laten) controleren na een dagje op benzine gereden te hebben.
Dat zou zelfs bij elk APK station moeten kunnen. In dat geval is de naam "Long Term Fuel Trim".

Johanml (0), 10 jaar geleden

Nope de vervangende LMM was van Bölk, een huismerk van Mister-Auto, hoe betrouwbaar dat ook mag zijn. Hij doet het sowieso beter dan de origineel, maar nog altijd slecht. Vandaag een nieuwe LMM besteld, weer bij mister auto, maar dan een origineel van Bosch!
Komende maandag gaat de auto sowieso voor een kort bezoek naar de garage, en ik al het van de fuel trim zeker aangeven.

Ik hoop dat goedkoop deze keer duurkoop was en dat de problemen straks voorbij zijn.
Wordt vervolgd...

Johanml (0), 10 jaar geleden

Helaas, de nieuwe Lmm geeft geen resultaat en de fueltrim was goed. Nu begin ik echt radeloos te worden want het rijdt niet fijn. De auto gaf ook geen verdere foutcodes aan. Iemand nog?

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Ga eens naar een MB specialist zijn er genoeg van in NL en voor een diagnose betaal je hier betaalbare prijzen.
Met wat voor testkast is de auto uitgelezen ?

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Weet je zeker dat je het op benzine ook hebt?.
Dat schokken is echt een lpg klacht.

Johanml (0), 10 jaar geleden

Ik heb dit heel zeker op benzine, het probleem is zo merkbaar dat ik er niet omheen kan helaas. De auto is uitgelezen bij een Bosch garage, ik weet niet welke apparatuur ed.

Zou het geen ontstekingsprobleem kunnen zijn zoals een bobine? Motorsteun wellicht?

Ik zie de motor ook lichtelijk schudden bij stationair.

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Gasklep is ook al eens gereinigd?.

Hans4040 (310) PRO, 10 jaar geleden

Zijn de bougiekabels en de bobine`s al gecontroleerd..? (doorslag naar massa)

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Laat de auto even nogmaals uitlezen voordat er allemaal onderdelen worden vervangen of worden uitgetest en vraag even naar de foutcodes welke er zijn gevonden

Johanml (0), 10 jaar geleden

Een nieuwe originele van Bosch LMM binnen en de problemen zijn nog steeds. Ook opnieuw uitgelezen met de Bosch KTS en de motor geeft geen enkele fout code. Vandaag ook met de garage gereden en de hoofd monteur denkt aan de aandrijving of motorsteun, dit zullen ze echter eerst moeten onderzoeken. Gasklep is pas gereinigd, evenals het gehele inlaattraject.

Soms doet het probleem zich minder voor en ik bochten met hoge snelheid ook extra. Ik ben benieuwd wat ze gaan vinden en hou jullie zeker op de hoogte!

Johanml (0), 10 jaar geleden

Uiteindelijk was het een lager van de 4wd die al heel ver heen was. Ik weet de naam van het onderdeel niet, maar het zit bij de verbinding van de as in het midden van de auto?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.