Hoi,
Mijn vito (108 CDI 2003) wil af en toe niet starten, startmotor gaat niet draaien als hij wel gaat draaien is alles goed en slaat hij direct aan.
Zit er soms ergens een (hulp)start relais, wat ik kan nakijken, of een ander bekend pijnpunt.
Groet Arie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Startrelais zit onder de zekeringenkast, één van de drie. Welke het is staat volgens mij wel ergens op deze site beschreven. Startmotor komt ook nog weleens voor.
Hoi,
Ik heb het startrelais gevonden, de eerste rechts.
Bij het voelen, drukken, trekken, om de storing te simuleren trok ik het kapje eraf en heb besloten een nieuw relais voor de zekerheid te steken.
Zins dien nog geen last gehad, we wachten nog even koud weer af!
Groet Arie
11 jaar
Hoi,
Nauw, van de week met die kou kwam het probleem weer terug.
Nog wat dingen geprobeerd zoals reserve sleutel en extra accu, maar niks hielp.
Hij deed het of niet!
Zaterdag wat lopen testen met me vrouw achter het stuur, het relais op de startmotor komt wel in maar vervolgens doet hij het of niet.
Mijn conclusies is nu:
Meedraaispoel kapot, of contacten slecht, of koolborstels op.
Van de week ga ik hem vervangen, en laat ik het wel horen.
Als iemand nog iets heeft van kijk daar ook even naar, hoor ik het graag.
Groet Arie
11 jaar
Je kan spanning meten op de startmotor, al kan je er niet heel makkelijk bij. Startmotor laten testen kan ook nog.
heb je toevallig een automaat ??
ik heb een automaat en soms start hij ook niet even de pook heen en weer halen en hij start wel waarschijnlijk de zender om te zien of hij in P staat
11 jaar
Hoi,
Nee, ik heb geen automaat
Ik heb de startmotor vervangen, en het lijkt nu goed.
Nog een paar dagen testen met koud weer, ik hou jullie op de hoogte.
Vraagjes:
Waarom is de dikke kabel dubbel uitgevoerd, is het soms een knooppunt dynamo, accu ?
Waarom komt hij voordat hij op de accu komt, nog eerst op een soort verzamel punt in de motor ruimte?
Waarom komt er uit de aansluiting van de dubbele dikke kabel op de startmotor nog een dun draadje, met een stekker het systeem in?
Groet Arie
11 jaar
Hoi,
Tot nu toe, nog geen problemen gehad met starten, terwijl het huidige weer er alle aanleiding voor zou geven, voor vervanging.
Was startmotor dus.
Groet Arie
11 jaar
Ik lees je bericht nu pas. Het is één kabel van de dynamo naar de startmotor en het verzamelpunt, vanaf daar richting de accu. Dat punt zit er om de motorkahelboom aan de interieurkabelboom te koppelen. Waar dat dunne draadje voor is, weet ik zo uit m'n hoofd ff niet. Zit dat draadje op een andere aansluiting op de startmotor?
Hoi,
Het is geen andere aansluiting, je hebt de voeding startmotor, die is dubbel uitgevoerd, één naar de dynamo, één naar de accu in één pers aansluitoog.
daar komt dus ook dat dunne draadje uit.
Groet Arie
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar