Mercedes-Benz Vito: w639 Airco geeft geur en pompend geluid af.

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 111cdi

hallo,



Ik zit met een eigenaardig fenomeen. Een tijdje geleden begon er achter m'n dash een pompend geluid op te duiken. Na controle bij een service-punt bleek dat er te weinig gas in de leidingen zat. Na de lektest bleek de condensor vooraan lek te zijn. Deze is hersteld geweest eveneens de binnentemperatuursensor. Dit is nu zo'n twee maanden geleden en stilaan begint het pompend geluid terug te komen. Ook hangt er een geurtje in de cabine als je de airco is ingeschakeld. Vanaf dat je de 'AC-off'-knop bediend verdwijnt de geur en het pompend geluid weer.



Volgens de service dienst hebben ze fluo ingespoten om lekken sneller te detecteren. Als ik de controle doe zie ik niet direct ergens een lek (met uv-lamp).
Waar kan ik nog zoeken of heeft iemand dit probleem al voorgehad? En heeft het geurtje te maken met het lek?



mvg

ingew639

Geplaatst door ingew639 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

TheoStek (0) PRO, 11 jaar geleden

Ligt eraan waar je het geurtje tussen kunt plaatsen, het ruikt naar.....?
De geur kan afkomstig zijn van de verdamper waar zich bacteriën/schimmels op hebben gevormd, meestal muffe lucht.

Toch maar terug gaan naar het service punt, om het systeem te laten controleren op de vulgraad en eventuele lekkage.

Als je dat niet doet, loop je het risico dat de compressor vast loopt.

ingew639 (0), 11 jaar geleden

NU doet hij het plots weer niet meer. Volgende week mag hij eens binnen ter controle van het gas niveau. hopelijk geeft dat duidelijkheid.

mvg

ingew639 (0), 10 jaar geleden

Hallo,

een lange tijd ni online geraakt. Blijkbaar was de verdamper en leidingen wat vervuild, vandaar de geur. Ik blijf echter wel met problemen zitten dat ik telkens mijn druk kwijt raak na verloop van 2maand ofzo. Het begint met een pompend geluid in de leidingen. Dit stopt na verloop van tijd maar hij koelt niet meer zoals het hoort. Als er dan wordt gecontroleerd is er gas ontsnapt.

Radiator is vervangen geweest omdat deze lek was. Maar toch blijft het probleem zich voordoen. Waaraan kan dit liggen, Kan de pomp inwendig drukverlies maken of waar kan ik nog opzoek gaan. Fluo geeft geen resultaat onder de motorkap. het enige wat ik telkens opmerk is dat als ik de vuldoppen open draai dat deze onder druk staat. kan het systeem hierlangs lekken? of is dat onwaarschijnlijk?

mvg

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

Onder de doppen , mag geen druk staan .
doe er eens een beetje zeepsop op , blaast hij bellen , dan zijn de schraders lek.
Systeem onder stikstof afpersen , alles met zeepsop inspuiten , voor visuele controle , met elektronische lekzoeker overal langs , moet het lek toch te vinden zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.