het betreft een automatische 5 bak op een 220 CDI met 130.000km - bij warme motor en oprijden hellingen begint de wagen te daveren - zo erg dat de cd speler soms overslaat. het fenomeen is niet echt toerental of snelheid gerelateerd - het komt eerder voor bij hogere belastingen van de motor ( trekken op hellingen ) de flenzen van de cardan aandrijving zijn in orde - de rubber steun in het midden van de cardan is ook al vervangen. vervangen van de olie en spoelen van de bak geeft een lichte verbetering maar geen totale oplossing Suggesties ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn de kruisstukken wel in de juiste positie terug gezet, als deze verdraait zijn op de spiebanen dan geeft dit trillingen bij belasting, ook is het mogenlijk dat de lockup koppeling van de bak hapert maar dit moet bij de dealer gecontroleerd worden.
succes Marcel.
kan zijn dat de koppelomvormer deze trillingen veroorzaakt ,hoe zag de olie eruit ?
bij deze wagens durft de radiator wel eens inwendig lekken zodat er koelvloeistof bij de automaatolie komt ,om zeker te zijn mss oliestaal laten nemen
De olie was echt vuil, en is dus daarom vervangen. De wagen is pas tweedehands gekocht en er is dus geen voorgeschiedenis gekend.
Als er koelvloeistof bij de olie is gekomen, en daardoor de koppelomvormer slecht werkt, is die dan onomkeerbaar beschadigd ?
Wat de kruiskoppelingen betreft: deze wagen heeft maar één kruiskoppeling in het midden. Aan de versnellingsbak en het differentieel staan er rubber flenzen en die kan je niet verkeerd monteren.
Morgen wordt er een lange rit gereden en zullen we meer weten. Als er nog trillingen zijn wordt ofwel de bak afgenomen ofwel een staal genomen van de olie.
ik hou jullie op de hoogte
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar