close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 190 D 2.5: Automaat probleem

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: 602.911, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 66

Beste. Ik zit met de volgende probleem. Heb mijn automaat bak compleet laten reviseren bij een profesioneel automaat specialist. Kosten 2800€. Vanaf de revisie tijdens het schakelen geeft de motor eerst wat gas dan pas schakelt deze. Dit doet ie met koude of warme motor. Vacuum modulator is nieuw er is een bruine modulator in gebouwd en afgesteld olie is op peil en ook ververst. Bowden kabel ook al aan zitten stellen maar geen verschil. Als ik zelf schakel doormiddel van de gaspedaal dan doet deze het niet. Dus aleen als ik de gaspedaal induw. Wie weet wat dit kan zijn of waar ik moet kijken. Mvg jassin uit maastricht.

Geplaatst door

Yassinw201 (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom niet terug naar diegene die de bak heeft gereviseerd en ingebouwd , als er iets niet goed is dat toch garantie.

Beste. Dank voor u reactie. Ik ben al terug geweest. De mercedes moest 1 dag bij de garage blijven staan, zodat hij deze
Met koude motor kon afstellen. Uiteindelijk heeft hij aleen wat olie bijgevuld en de bowden kabel heeeel erg slap gezet waardoor er bijna geen power meer inzit en schakelt van de 2 naar de 4 als je rustig rijdt. Ik heb nu weer de kabel gezet hoe deze was. . Probleem is deze garage is geen mercedes specialist. Ouwe mercedesen hebben toch echt specialisten nodig anders gaat het mis

Yassinw201 0

5 jaar

Als deze garage er geen verstand van heeft , dan misschien met hem overleggen om langs een specialist van oude mercedesen te gaan op zijn kosten om diagnose te stellen en indien mogelijk reparatie.

Dit moet echt door een Mercedes specialist gebeuren;
Er zijn nogal wat zaken die gecontroleerd en/of afgesteld moeten worden:
Kabel van drukregelaar, werkdruk en regelaardruk.
Daarbij moet de motor op werktemperatuur zijn, dus niet koud.

Alle gegevens staan ook in de vraagbaak van P.H Olving, ISBN nummer 90-201-2919-8
Staan er zat op bv marktplaats of even zoeken via Google.

Succes.

Hans4040 1285
badge vip badge

5 jaar

Bedankt voor u reactie. Ik had inderdaad beter naar een mercedes specialist kunnen gaan. Ik heb gisteren even eronder gelegen ik heb geconstateerd dat de bak hier en daar nog rode bak olie verliest terwijl deze garage alle pakingen heeft vernieuwd. Hij lekt bij de carterpan (zit nog de oude op geen nieuwe) en hij lekt bij de automaat koel slang wat aan de onderkant van de radiator zit, deze heeft zn tijd wel gehad. Ik ga deze garage morgen even bellen waneer ik de 190d langs kan brengen. 🤦🏻‍♂️Ik hou jullie op de hoogte

Yassinw201 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.