close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 300: automaat wil niet in hoogste versnelling

Bouwjaar: 1986

klant komt maandag met deze auto. Hij verteld dat de automaat niet wil in de hoogste versnelling . Als de auto koud is, schakeld hij er wel even in, maar gaat er ook weer uit. Als de auto warm word is het einde oefening met de hoogste versnelling. Verder schakeld hij goed . Iemand een idee


b.v.d bandenman

Geplaatst door

bandenman (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kijk eerst eens naar het olie niveau van de automaat bak.

izzi 0
badge

20 jaar

In het hydraulisch brein zitten allemaal veren voor de modulatie, schakel, systeem druk enz. Er zit een hele lange in die bepaald het schakel moment van drie naar vier. Het is wel eens voor gekomen dat die door midden breekt wat resulteert in een steeds op en neer schakelende vierde versnelling of een helemaal niet schakelende versnelling. Maar controleer eerst het olie niveau maar zoals Mb sterretje zei.

we hebben de bak naar een reviesie bedrijf gebracht en laten reviseren nu is de bak weer terug geplaats en doet het volgende probleem zich voor .

als hij moet schakelen gaat dit met bonk hij schakelt niet mooie we hebben de vacuum slangen gecontroleerd deze zitten goed .

en de bak olie is op peil.

bandenman 0
badge

20 jaar

Heb niet echt ervaring met revisie van automaatbakken, maar met een MB 300 Diesel eens zelfde gehad na revisie van de automaatbak en toen bleek er een soort regulatorkasje te zitten die stuk was.Wellicht zit dat ook bij deze auto en een automaatspecialist moet dit lijkt mij wel weten.

Succes.

Siem Bijman 680
badge vip badge

20 jaar

het slecht schakelen is opgelost .

aan de zijkant van de brandstofpomp zit een vacuumkastje vandaar gaat er een slangetje naar de bak deze zorgt voor onderdruk, deze is vervangen en toen was het al veel beter.


verder kun je aan de bak het schakelen nog afstellen bij het vacuumpotje waar je het slangetje op aan sluit hij schakelt nu vloeiend.

bandenman 0
badge

19 jaar

Die bedoelde ik.

Siem Bijman 680
badge vip badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.