Mercedes-Benz 300: automaat wil niet in hoogste versnelling

Bouwjaar: 1986

klant komt maandag met deze auto. Hij verteld dat de automaat niet wil in de hoogste versnelling . Als de auto koud is, schakeld hij er wel even in, maar gaat er ook weer uit. Als de auto warm word is het einde oefening met de hoogste versnelling. Verder schakeld hij goed . Iemand een idee


b.v.d bandenman

bandenman

Geplaatst door bandenman (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 300? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

izzi (0) PRO, 19 jaar geleden

kijk eerst eens naar het olie niveau van de automaat bak.

Autobedrijf Luik B.V. (0) PRO, 19 jaar geleden

In het hydraulisch brein zitten allemaal veren voor de modulatie, schakel, systeem druk enz. Er zit een hele lange in die bepaald het schakel moment van drie naar vier. Het is wel eens voor gekomen dat die door midden breekt wat resulteert in een steeds op en neer schakelende vierde versnelling of een helemaal niet schakelende versnelling. Maar controleer eerst het olie niveau maar zoals Mb sterretje zei.

bandenman (0) PRO, 19 jaar geleden

we hebben de bak naar een reviesie bedrijf gebracht en laten reviseren nu is de bak weer terug geplaats en doet het volgende probleem zich voor .

als hij moet schakelen gaat dit met bonk hij schakelt niet mooie we hebben de vacuum slangen gecontroleerd deze zitten goed .

en de bak olie is op peil.

Siem Bijman (165) PRO, 19 jaar geleden

Heb niet echt ervaring met revisie van automaatbakken, maar met een MB 300 Diesel eens zelfde gehad na revisie van de automaatbak en toen bleek er een soort regulatorkasje te zitten die stuk was.Wellicht zit dat ook bij deze auto en een automaatspecialist moet dit lijkt mij wel weten.

Succes.

bandenman (0) PRO, 19 jaar geleden

het slecht schakelen is opgelost .

aan de zijkant van de brandstofpomp zit een vacuumkastje vandaar gaat er een slangetje naar de bak deze zorgt voor onderdruk, deze is vervangen en toen was het al veel beter.


verder kun je aan de bak het schakelen nog afstellen bij het vacuumpotje waar je het slangetje op aan sluit hij schakelt nu vloeiend.

Siem Bijman (165) PRO, 19 jaar geleden

Die bedoelde ik.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.