Hallo,voor de keuring is de CO afgesteld,en moest ik deze zelf maar opschroeven thuis,jammer,motor sloeg af,en daarna niet meer aan,verzopen!!Als ik het relais eruit haal slaat hij even aan,relais weer terug slaat hij weer af en verzuipt.Omdat het volgens mij iets anders moest zijn heb ik de injectie vervangen,en hij liep weer!!Maandag naar de (garage) gereden om CO door hun af te laten stellen,zelfde garage maar een andere monteur,aangesloten op de CO meter en deze gaf 10 keer zoveel aan,omdat hij zo tekeer ging met de inbus en bijna een torx maakte,nam ik het over,jammer,jawel, sloeg af,en verzuipt!!!jammer zei ook de monteur,hij heeft nog wel even geholpen met de auto naar buiten duwen,en ik hoefde niet te betalen,ik had ook aan het schroefje gedraaid,en had hem hiermee geholpen en ook schuld.Even takelwagen gebeld,het is mijn eerste automaat en slepen mag ook niet??is mij verteld,Ik dacht dat me een jaar takelen door heel nederland werd aan geboden toen ik moest afrekenen,heb deze auto maar net paar weken,en ben gewend aan een auto van de zaak.Wat kan ik nu nog zelf doen,ik heb wat gelezen over een luchtmassameter en een koudstartsproeier en zelfs dat het met de sonde te maken kan hebben,ik heb wel na flink doorstarten een raar luchtje waargenomen,buiten de zware benzinedamp.Ik hoor graag wat tips!!mvg Hans.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je co stel je niet met een inbus naar mijn weten bij een 300 e
Hoi,er zit bovenin het luchtfilterhuis een gaatje en daar kan je een 3mm inbos in verdraaien,de keurmeester heeft daar ook aan gedraaid,en je zag de co2 op de testkast zakken.Ik heb ook een sonde,en hoorde al eerder van iemand dat de co2 niet met de hand te verstellen is,maar wat stel je dan met het schroefje??
20 jaar
Sleutel in inbus steken en dan licht induwen bij verdraaien voel je dat deze opeens de onderliggende stelschroef meeneemt.Is moeilijk bij draaiende motor daar je de stelplaat van de k-tronic meeinduwt.Slecht heel weinig verdraaien en dan opnieuw CO contoleren.
Hallo Geert,ik ga het morgen weer proberen,weet jij welke kant uit armer is??volgens mij rechts.Is dit probleem wel mogelijk door de co2 afstelling?ik denk dat er nog wat aan de hand is,het koudstartrelais is nog wel ok(de zekeringen dan)de mercedesdealer is hier 30km vandaan,maar dat is de enige manier om de computer te lezen/resetten,maar het probleem is pas ontstaan na co2afstellen.
20 jaar
Als ik me goed herrinner is indraaien rijker en uit armer.Kontroleer ook of de slang onderaan de inlaatcollector er niet af ligt, kun je enkel voelen door met je arm onder de inlaatcollector in het midden te voelen.Deze zit er gewoon op geschoven, als die los komt krijg je de wagen niet meer aan de praat.
Recht=Rijker
Auto loopt weer!!nu afgesteld door echte monteur,
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar