Wanneer de auto geruime tijd in de zon geparkeerd heeft gestaan en vervolgens in gebruik wordt genomen schakelt 'ie de eerste minuut pas bij een zeer hoog toerental door. Ik weet dat dat bij koude motor zo geprogrammeerd is om de katalysator sneller op te warmen (althans, zo staat het in het MB-boekje), maar dat merk je ook echt alleen wanneer het buiten ook koud is (winter). Dat 'ie dat ook doet wanneer de auto in de zon heeft gestaan klinkt mij niet logisch en daarbij schakelt 'ie dan ook nog later dan in de winter en duurt het voor mijn gevoel ook langer voordat 'ie weer normaal schakelt.
Heeft iemand enig idee:
- of dit normaal is
- of het ernstig is
- wat eraan te doen valt
Edwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik dacht de vacuumleiding die rechts achter over de motor loopt af te doppen.leiding loopt als ik me niet vergis naar de bak.
Maar als het aan die vacuumleiding ligt, moet 'ie het probleem niet altijd geven dan? Dus niet alleen bij warm weer?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar