Hallo,
Als ik nu winter banden monteer, krijg ik foutmelding, moet ook in deze wielen sensoren kopen, a 500 per stuk!!! (na gevraagd bij mijn MB dealer)
dus nu mijn vraag. wie kan mij vertellen of! en hoe je dit systeem tijdelijk kan uitschakelen? mijn dealer zegt dat dit niet kan maar vind dat beetje moeilijk tegeloven.
dus wie o wie kan mij uitleg geven?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
volgens mij kan je altijd componenten toevoegen en verwijderen, als ze de SCN codering voor bandenspanning controle verwijderen werkt het systeem vogens mij niet meer, maar als het geintregeerd zit in een andere computer heb je wel een probleem dat deze dan ook niet meer functioneerd,
dus mischien is het makkelijk of moeilijk alleen heb je er wel wat werk aan scn codering verranderen in duitsland daarna de auto aan het internet hangen nieuwe scn codering downloaden in de desbetreffende computers, en kijken of de storing weg is. als je later de zomerbanden weer monteerd heb je weer het zelfde ritueel.
M.v.g. Marcel
[quote=spanbandje]volgens mij kan je altijd componenten toevoegen en verwijderen, als ze de SCN codering voor bandenspanning controle verwijderen werkt het systeem vogens mij niet meer, maar als het geintregeerd zit in een andere computer heb je wel een probleem dat deze dan ook niet meer functioneerd,
dus mischien is het makkelijk of moeilijk alleen heb je er wel wat werk aan scn codering verranderen in duitsland daarna de auto aan het internet hangen nieuwe scn codering downloaden in de desbetreffende computers, en kijken of de storing weg is. als je later de zomerbanden weer monteerd heb je weer het zelfde ritueel.
M.v.g. Marcel[/quote]
Marcel, aller eerst bedankt voor je antwoord. SCN zegt mij zo 123 niet wat, zal wel de diagnose computer van MB zijn? Ik heb (toen ik 16 was) stage gelopen bij MB wensink in Zwolle, daar konden we destijds alles regelen aan de W210,s en 202's en wat er toen die tijd was... (is al weer 10 jaar terug) Maar je kan dus niet gewoon in de computer dat controle systeem uit zetten? En van mij mag het uit blijven, rijden nu 7 maand mee met 18" zomer banden met stikstof, en de druk is al die tijd gewoon gelijk gebleven.
15 jaar
De scn codering is de vervanger van de ouderwetse manier van progammeren, nu kun je alleen als dealer via duitsland de progammering verranderen, maar die is dan gelijk centraal opgeslagen in duitsland, zou je ergens stranden met een defecte computer dan download je altijd de juiste codering in de computer, zo kreeer je ook geen progammeerfouten, een nadeel is dat het niet zo makkelijk meer werkt, je moet je als monteur eerst inloggen met de das kast om de parametrering te verranderen, sommige dingen kan je nog wel verranderen.
ik hoop dat het een beetje duidelijk heb uitgelegt.
M.v.g. Marcel.
[quote=spanbandje]De scn codering is de vervanger van de ouderwetse manier van programmeren, nu kun je alleen als dealer via Duitsland de programmering veranderen, maar die is dan gelijk centraal opgeslagen in Duitsland, zou je ergens stranden met een defecte computer dan download je altijd de juiste codering in de computer, zo creëer je ook geen programmeerfouten, een nadeel is dat het niet zo makkelijk meer werkt, je moet je als monteur eerst inloggen met de das kast om de parametrering te veranderen, sommige dingen kan je nog wel veranderen.
ik hoop dat het een beetje duidelijk heb uitgelegd.
M.v.g. Marcel.[/quote]
Ja hoor, zeer duidelijk. Wel jammer dat systeem, heeft BMW beter voor elkaar, maar goed. Dan de dealer toch nog maar eens vriendelijk verzoeken.
15 jaar
e klasse van 2008 heb je niet enkel bandendrukbewaking op je wagen of kan je de bandendruk effectief zien op je dashboard .
de nieuwe wagens meten het verschil in toerental van elk wiel zodat deze een lekke band herkend .
ben je zeker dat er bij jou druksensoren zitten in je wielen .
[quote=izzi]e klasse van 2008 heb je niet enkel bandendrukbewaking op je wagen of kan je de bandendruk effectief zien op je dashboard .
de nieuwe wagens meten het verschil in toerental van elk wiel zodat deze een lekke band herkend .
ben je zeker dat er bij jou druksensoren zitten in je wielen .[/quote]
Volgens mij zit het in het ventiel? heb aparte ventielen in ieder geval. Of de druk is te zien op dashboard weet ik eigenlijk niet? er is zo veel te zien in die klok wordt er bijna gek van. Ik zal nog in handleiding kijken of ik druksensoren heb of alleen lekke band detectie.
Maar??? als hij alleen toerental per wiel meet, en als ik velgen neem met precies de zelfde omtrek en (winter) banden maat als nu, dan zou ik toch geen probleem krijgen met dit systeem? hij zou immers zelfde toerental meten?
(en toevallig enig idee waardoor mijn automatische kofferbak sluitsysteem niet meer werkt? die is er in eens mee opgehouden? lampje brand ook niet meer van de knop. Als ik op de sleutel kofferbak open werkt wel gewoon, en de motoren ook, want als de klep open is en ik druk op de sleutel beweegt de klep heel klein beetje.)
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar