Mercedes-Benz w168: Bij diagnose uitlezen geen fout, maar wel controle lamp aan.

Bouwjaar: 1999

LS,

De bas/esp & abs lampjes gaan aan tijdens het rijden.
Dit gebeurt altijd bij een bocht naar links, bij niet al te hoge snelheid tot ± 40 km/u.
Er is door het systeem geen fout/kode opgeslagen, ook niet wanneer de fout is opgetreden(lampjes aan).

Ondertussen is de remlichtschakelaar vervangen, dit heeft niet geholpen.

Hoe werkt dit systeem eigelijk, geeft een sensor een impuls naar de cpu en naar de controle lampjes of alleen een impuls naar de cpu waarna deze vervolgens een impuls doorgeeft naar de lampjes.

Het esp,bas en abs werkt wel, ook met de lampjes aan.

Enige suggestie voor dit misleidende en hinderlijke euvel.

chopper

Geplaatst door chopper (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz A-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

A160 (0), 19 jaar geleden

had dit probleem ook een tijdje terug. De wagen verloor wel vermogen op dat ogenblik. Bleek om een ingebouwde veiligheid te gaan : als het ESP/BAS/ASR-systeem gestoord wordt, dan wordt het vermogen afgeknepen. De storing werd veroorzaakt door een verschil in bandenspanning tss. rechter- & linkervoorwiel, waardoor er een licht verschil in omwentelingssnelheid optreedt. Door deze constante foutmelding, gecombineerd met de gegevens van de gyrosensor, krijgt de ESP een onlogische situatie voorgeschoteld. Met een failure tot gevolg.
Oplossing (tijdens het rijden) : contact af, even wachten, en dan weer aan. Tijdelijke reset van het systeem. Definitieve oplossing : bandendruk correct zetten.

chopper (0), 19 jaar geleden

Na controle van de bandenspanning, initalisatie van de stuurhoek sensor en de remlicht schakelaar opnieuw ingesteld is het euvel nog steeds aanwezig. Trouwens bedankt voor de tip Joachim.

jvg (0), 19 jaar geleden

Ik zou eerst de wiellagers en de afstand van de wielsensoren tot aan het poolrad controleren, in een bocht komt er een dwarskracht op de wielen te staan en bij iets lagerspeling komt de sensor te ver van het poolrad af, dan denkt de computer dat het wiel stilstaat en dus slipt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.