Trillingen in de transmissie bij het wegtrekken of terugschakelen (automaat).
Bij de dealer konden ze niet zeggen of het om de koppelomvormer ging.
Auto gaat het steeds erger doen, vooral bij het terugschakelen op de snelweg.
km stand c.a. 160.000, trilling lijkt bij de cardan te zitten, auto doet het zo wel in de s als in de w stand.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het tussenas lager/rubber niet stuk??
Gr Ron
Goed diagnose laten stellen met scanner gaan rijden en eventueel een Glycol test laten uitvoeren
groetjes Peter
Heb je de automaatBAK olie laten vervangen met filters en dergelijke.
15 jaar
Mij is altijd verteld (door MB dealers) dat bij een W + S automaat verversen niet nodig is, of is dit door voortschrijdend inzicht veranderd?
15 jaar
Hoi Nick , laat je automaatbak olie eens onderzoeken op glycol. Bij de dealer hebben ze er een testset voor, ik vermoed nl dat je koppel omvormer stuk is als gevolg van de invloed van koelvloeistof in je automaat olie. Het komt door de koeler welke inwendig lekkage heeft / kan hebben. Ik zou wel de olie en filter laten vervangen. Tevens heb je dan zicht op eventuele aanwezigheid van slijpsel en laat je systeem spoelen.
De trillingen zijn het beste te voelen bij ongeveer 1400 - 1900 omwentelingen en een redelijke belasting van de automaatbak.
grt B
Hoi berendbotje,.
Bedankt voor het antwoord maar aan mijn automaat mankeert niets hoor. Ik was diegene met de vraag over het verversen van een W + S bak. Maar maakt niet uit hoor. Ik leer altijd graag iets bij.
15 jaar
[quote=ottocars]Trillingen in de transmissie bij het wegtrekken of terugschakelen (automaat).
Bij de dealer konden ze niet zeggen of het om de koppelomvormer ging.
Auto gaat het steeds erger doen, vooral bij het terugschakelen op de snelweg.
km stand c.a. 160.000, trilling lijkt bij de cardan te zitten, auto doet het zo wel in de s als in de w stand.
Alvast bedankt.[/quote]
zie mijn antwoord op problemcar.
groet Bennie
olie en filter vervangen en ook de koppelomvormer spoelen zodat alle olie vervangen is ,en ook glycoltest doen om te kijken of de radiator niet inwendig lekt .
als dit allemaal niet helpt zal de koppelomvormer vervangen moeten worden
veel succes
koppelomvormer kan doormiddel van star diagnose deels (magneetventiel) tijdelijk uitgezet worden.
Is probleem dan weg ? Koppelomvormer vervangen !
Maar : oorzaak kan zijn koelwater in automaat olie ! Koeler gaat inwendig wel eens (minimaal) lekken ! Aangezien koppelomvormer ook 1300 euro is n(duitse prijs) wel ff zeker weten wat je doet !
15 jaar
het probleem was opgelost door het volgende:
Een aparte koeler voor de versnellingsbak, en een nieuwe koppelomvormer geplaatst.
Er is een lek ontstaan en er is koelwater bij de olie gekomen, excues voor de late reactie.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar