Mercedes-Benz 200: Bonk in het differentieel bij het remmen

Bouwjaar: 1992

Hallo, ik rijd een 200D van het bouwjaar 1992. De auto geeft bij het remmen een bonkend geluid dat van achter de auto komt. Nu dacht ik dat het de remschijven waren maar die heb ik getast met een klok en deze zijn niet krom. Ook heb ik de remblokken weer gangbaar gemaakt. Probleem nog steeds aanwezig, en heb de auto op de krik gezet en dan laten lopen, als ik nu op de rem trap dan komt er een bonkend geluid vanuit het differentieel. Als ik de hand erop leg dan is dat ook duidelijk te voelen. Onder het rijden merk ik hier niks van. Het cardan maakt bij het schakelen wel eens wat geluid maar reed verder prima. De auto heeft nu 445000 km gereden. Kan iemand mij verder helpen? Ik heb zelf het vermoeden dat de lagers van de aandrijfassen versleten zijn maar weet het niet zeker. kan iemand mij daar meer over vertellen?

Als ik het differentieel wil gaan vervangen hoe weet ik dan dat ik een goede gebruikte heb of kan ik deze laten reviseren?

In de vraagbaak staat ook dat in het differentieel een ABS-gever zit kan iemend mij vertellen wat deze doet?

Wat zijn de kosten van een differentieel?

Bij voorbaat dank:

Tienus Snijders


snijders10

Geplaatst door snijders10 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

autoxpert790 (0) PRO, 19 jaar geleden

zijn je achterasrubbers niet versleten? een kapot diff bij een 200 d heb ik nog niet vaak meegemaakt

izzi (0) PRO, 19 jaar geleden

kardan rubbers controleren dat de metalen busjes niet loszitten of uitgescheurd zijn.
en zeker de bussen van de achteras controleren.zoals harry zegt.
dus de vier bussen waar het achteras aan het carrosserie is bevestigd controleren ,de voorste zullen wel uitgescheurd zijn.
veel succes

Hans4040 (325) PRO, 19 jaar geleden

En de ABS gever meet het verschil in omtreksnelheid van beide achterwielen.
Heeft met het remsysteem te maken ,als 1 van beide wielen een andere snelheid heeft dan het andere wiel , gaat het remsysteem pulserend remmen.(anti blokkeer systeem.)

mvg,
Hans.

snijders10 (0), 19 jaar geleden

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties. Ik ga zometeen direkt kijken of het de rubbers zijn van de achteras. Het vreemde is dat als ik gewoon rijd dan het differentieel helemaal niet hoor. Hopelijk zijn het de rubbers.
Jullie horen nog wel hoe het vcerder loopt.

snijders10 (0), 19 jaar geleden

Heb net onder de auto gelegen en gezien dat het rubber van de achterbrug (rechts) is gescheurd. Ik wil deze zelf gaan vervangen maar waar moet ik op letten en is dit makkelijk te doen? De kosten van zo'n rubber zal wel meevallen denk ik.
Kan het zijn dat dat de bout alleen van de onderkant in het chassis zit? ik kan namelijk binnen in de auto geen moer ontdekken.
kan lasaulec deze onderdelen ook leveren of moet ik dan bij de dealer wezen?
Is het ook verstandig om de linker kant ook maar te vervangen?

izzi (0) PRO, 19 jaar geleden

als je de twee bouten losmaakt langs ene kant en laat je dan de achterbrug zakken kan je de bus eruit kloppen .de bussen zijn enkel bij de dealer te verkrijgen dacht ik en dit is een set van enkel de voorste bussen.en nee er zitten geen moeren langs de binnen kant van je wagen
veel succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.