close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 230: brandstofpomp toevoer niet continu

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: 230E

hallo ik heb een 230E met een k jetronic deze heeft 5 jaar niet gelopen maar toen zonder problemen stil gezet. Nu heb ik de benzine vervangen en tevens een reinigingsmiddel erbij gedaan maar nu tijdens draaien van de motor loopt de benzinepomp niet constant mee om de paar seconde komt er spanning op de pomp loopt nu onregelmatig. links onder de motorkap zit een relais dat inschakelt dan draait de pomp Zet ik rechtstreeks spanning op pomp dan loopt ie goed wie kan mij helpen ? mvg Guido

Geplaatst door

guid (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

vervang het relais.succes martin

mart-vervoort 0
badge

17 jaar

je kan het relais ook overbruggen[ tussen 2 contacten om eventueel draadbreuk uit te sluiten].
ik weet zo niet uit hoofd welke nr dat zijn maar kan het wel uitzoeken.laat maar horen.

tony123 0

17 jaar

30 en 87

hallo arjan
volgens mij heeft quid het over een relais van een 230 type123 en dan is het voor bj 83 klem 7 en 8 ik heb het voor de zekerheid toch maar even nagekeken

tony123 0

17 jaar

hallo tony het is een 230E w123 wordt dit relais constant aangestuurd tijdens draaien van de motor of wordt dit relais nog door iets anders aangestuurd ?

guid 0

17 jaar

volgens mij word hij gewoon door je contactsleutel aangestuurd maar ik denk dat ook je koudestart ventiel met dat relais word aangestuurd en misschien nog wel meer.
dat weet ik zo niet.
ik heb er wel een boek van maar ik weet niet hoe ik je dat moet toesturen via e mail

tony123 0

17 jaar

ik heb 7 met 8 verbonden nu loopt ie goed. dan toch maar relais vervangen?

guid 0

17 jaar

hallo guido
hoe handig ben je met soldeerbout .
het schijnt dat er goede resultaten mee te behalen zijn .maar dan moet je wel voorzichtig proberen en geen verkeerde verbindingen maken!!!/???
er werd mij wel eens verteld dat een nieuw relais 150 euro kost dus ik zou eerst proberen met een soleerbout .
opnieuw de verbindingen aantippen.
ps laat je nog wel even weten hoe je het opgelost hebt.???

tony123 0

17 jaar

met name de solderingen van het grootste relais op de print van het brandstofpomprelais geven vaak
problemen en moeten opnieuw gesoldeerd worden. mvg. Arie

ahavelaar 0

17 jaar

ik heb de print goed bekeken maar kan zo niet zien dat contacten slecht zijn. dan toch maar opnieuw solderen?

guid 0

17 jaar

Als je met een loupe de solderingen bekijkt zie je soms hele kleine haarscheurtjes.
Het komt ook voor dat je niets ziet, maar zodra je de soldeerbout erbij houdt dat
er een gat in valt rond de pootjes van de relais. Dus altijd even proberen om opnieuw
te solderen. Als dat niet helpt kunnen er nog andere componenten op de print kapot
zijn (heb dat al eerder meegemaakt) Als de microcontroller nog heel is kan ik de print
meestal wel tegen een redelijke vergoeding repareren. mvg. Arie

ahavelaar 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.