Mercedes-Benz C-Klasse: c 270 cdi, rauw geluid, geluid of er een kantelende zuiger in zi

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 270

hallo, heb een c 270 cdi sinds kort heeft ie een rauw geluid bij het gasgeven, net of kantelt een zuiger, maar dat lijkt me sterk de auto heeft orgineel maar 138.000 km, altijd zijn beurten enz op tijd gehad, heb de auto voor 3000km nieuwe schone olie gegeven van het merk kroonoil 5w40, dat heeft er ook altijd ingezeten niet hetzelfde merk maar wel 5w40
nu merk ik ook dat als ik bij 100 nog eens gas geef dat hij niet zo snel meer is als eerst??? en ook dan heeft hij weer een rauw en tikkend geluid

kan het een verstuiver zijn heb gehoord dat de vijfde cilinder nogal eens problemen wil geven bij dit type motor??

khoop snel op reactie

b.v.d. jeroen

jeroen85212

Geplaatst door jeroen85212 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

izzi (0) PRO, 15 jaar geleden

kijk eens of er geen injecteur fit ,eventjes de afdekplaten op de motor verwijderen.
wat ook nog kan zijn is dat er een klepje van de inlaatspruitstuk los is geraakt en tegen de inlaatklep is gezogen ,dit komt wel eens voor .
bij elke cdi motor met plastieken inlaatspruitstuk durven de klepjes loskomen

jeroen85212 (0) PRO, 15 jaar geleden

hallo,

en izzi bedankt voor je snelle antw.

doch heb ik hem gister laten uitlezen, hij gaf code P1470 aan ( heb me laten vertellen dat het iets is met lucht??, maar omdat deze mercedes specialist het niet exact kon vertellen ben ik toch maar naar mercedes gegaan, daar zeiden ze dat zo'n vacuumpompje links voor kapot kon zijn met code 05 erop (ze zijn er ook met 04 maar dat is dan meestal voor de egr), nu heb ik er een ander vacuumpompje op gezet en nu is hij nog steeds rauw maar begint wel beter te lopen en trekt (heb ik het gevoel nu ook beter, ook de verstuivers enz enz hebben ze nagekeken en dat bleek allemaal inorde te zijn, maar hij is nog steeds niet super ik zal het nakijken wat izzi mij als advies gaf, toch vertelden ze mij dat eventueel de katalysator ook dicht kan zitten??
mvg jeroen

jogr63 (0), 15 jaar geleden

Dat "vacuumpompje links voor met code 05" is het regel ventiel voor de turbo, dat regelt de stand van de variabele schoepen en daarmee de turbodruk.
P1470 is inderdaad hiervoor de code maar ook tevens voor een verstopte katalysator.
Het rauwe geluid komt ergens anders vandaan ben ik bang, van bovenstaande euvels zal hij geen rauw geluid gaan maken.

jeroen85212 (0) PRO, 15 jaar geleden

hallo jogr63

heb nu het vacuumpompje erop zitten, hij begint beter te lopen maar trekt nog niet, ik ben bang dat ik nu aan een dure katalysator moet, omdat dit nog het enigste kan zijn wat problemen kan geven, het rauwe geluid is ook beter geworden na het vervangen van die vacuumpomp

mvg

jogr63 (0), 15 jaar geleden

Eerst de katalysators proberen door te spoelen / leeg te kloppen kan dan wat geld besparen.

carel001 (0) PRO, 15 jaar geleden

Probeer eens je kat te reinigen met WEPP diesel intensief reiniger.
Goedkoopste en bij mij een goed resultaat.
Bij de oude motor olie ,voor verversen, een motor systeem reiniger.
Dit zorgt ervoor dat er geen vervuiling meer in je zuigerveer groeven zit, waardoor de veer weer zijn eigen spanning terug krijgt en beter afdicht.

WOOLDRIKVANMILTENBURG (0) PRO, 15 jaar geleden

egr werking gecontroleerd?
blijft wellicht openstaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.