Mercedes-Benz Vito: Centrale deur vergrendeling Vito 110d uit 1997 werkt niet

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 110D

Ik heb een Vito uit 97 waarvan de centrale deurvergrendeling niet werkt. Daarnaast is er een constante getik rechts onder de dashboard, ook als de sleutel uit het contact is verwijderd. Waarschijnlijk een kabelbreuk, om metingen te verrichten is het heel handig om een elektrische schema te hebben. Wie kan mij helpen aan een elektrische schema, deze Vito is een uitvoering met twee schuifdeuren. Verder zijn alle suggesties welkom.

ibouguit

Geplaatst door ibouguit (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Astra17tds (0), 11 jaar geleden

de vito van dat jaar hadden problemen in de kabelboom tussen de voordeuren en het chassis meestal kabelbreuk

ibouguit (0), 11 jaar geleden

He Kenny, Bedankt voor je reaktie. Zodra ik tijd heb ga ik de kabelboom checken. ik nog laten weten hoe het is gegaan.

ibouguit (0), 11 jaar geleden

Er zat inderdaad een kabel breuk in de kabelboom tussen de voordeuren en het chassis. deze heb ik hersteld maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Het getik rechts onder de dashboard, komt uit de C.V. Unit. Dit getik (het bekrachtigen en ontkrachtigen van een relais) ontstaat alleen als de schuifdeuren en de kofferbak klep met de sleutel op slot zet. Als ik met de AB de portieren dicht en open wil doen, dan hoor ik de relais in de CV unit wel schakelen. Iemand nog suggesties?

Astra17tds (0), 11 jaar geleden

blijft er een deur open als je de wagen afsluit met de sleutel? er kan een slot defect zijn.

ibouguit (0), 11 jaar geleden

Nee alle deuren sluiten netjes af, maar ik ga denk ik nog wel eventuele micro schakelaars is de sloten doormeten.

ibouguit (0), 11 jaar geleden

Ik heb inmiddels de stelmotoren van de voordeuren en achterklep gecontroleerd, en deze zijn alle drie doorgebrand. Ik ga ervan uit dat die van de schuifdeuren ook doorgebrand zijn. Ik vind het wel vreemd dat alle stelmotoren die ik tot nun toe heb gecontroleerd doorgebrand zijn.

Astra17tds (0), 11 jaar geleden

we hebben da ook nog voor gehad dat de stelmotoren doorgebrand waren maar dan was het maar twee of drie defect dit komt meestal doordat ze veel na elkaar open en dicht gaan.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 11 jaar geleden

Dat lijkt me dan toch op een kortsluiting in de kabelboom of een probleem in de regeleenheid. Volgens mij als je in het schema kijkt hebben de motoren wel overeenkomstige draden.

ibouguit (0), 11 jaar geleden

Ik heb inmiddels de stelmotoren uit Amerika ontvangen en ingebouwd, werkt nog steeds niet. Ik ben momenteel bezig om de regeleenheid door te meten.
Wordt vervolgd........

karangetang (0), 11 jaar geleden

Ook ik heb problemen met de CV van een Vito bouwjaar 97
Toen de auto 5 jaar oud was heeft de garage nieuwe stelmotoren geplaats en kabels vernieuwd kosten
2003 1700 euro !!!
Nu doen alleen de sloten van voor portieren het zowel met binnen schakelaar als met sleutel ( na twee of die pogingen op slot
schuifdeur en achter klep reageren niet kontaktjes goed schoogshuurd
Waar vind ik een schema ? kan iemand mij daar aan helpen ? zodat ik weeet wat ik door kan meten ?
kan ik losse stelmotoren kopen of de bestaande repareren ?
wie weet raad

ibouguit (0), 11 jaar geleden

Hoi Martien, de info heb ik naar je gemaild. veel plezier ermee.

ibouguit (0), 11 jaar geleden

Oplossing:
Gisteren heb ik de CV in mijn Vito eindelijk werkend gekregen, even alles op een rijtje:
- Eerst de bekende Vito kwaal opgelost, namelijk kabelbreuken tussen de voor portieren en de chassis.
- Vervolgens alle vijf de stelmotoren gerepareerd, de complete Actuatoren zouden mij bij de dealer rond de 500 euro gekost hebben, ik heb alleen de motoren via eBay gekocht (25 euro voor 5 stuks).
- Tot slot heb ik de micro schakelaar in de actuator van de linker voor deur moeten vervangen.

Bij deze wil ik iedereen die een bijdrage heeft geleverd, bedanken voor de ondersteuning.

ibouguit (0), 11 jaar geleden

Oplossing:
Gisteren heb ik de CV in mijn Vito eindelijk werkend gekregen, even alles op een rijtje:
- Eerst de bekende Vito kwaal opgelost, namelijk kabelbreuken tussen de voor portieren en de chassis.
- Vervolgens alle vijf de stelmotoren gerepareerd, de complete Actuatoren zouden mij bij de dealer rond de 500 euro gekost hebben, ik heb alleen de motoren via eBay gekocht (25 euro voor 5 stuks).
- Tot slot heb ik de micro schakelaar in de actuator van de linker voor deur moeten vervangen.

Bij deze wil ik iedereen die een bijdrage heeft geleverd, bedanken voor de ondersteuning.

Hans4040 (300) PRO, 11 jaar geleden

mooi zo...bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.