👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hiermede plaats ik een probleem in de hoop dat er iemand is die mij een duidelijk antwoord
kan geven.
Op de dop van mijn radiateur tankje zit een beige achtige smeer, na schoonmaken
blijft het maar terug komen, bij navraag in de garage werd er gezegd dat het een lekke
koppakking zou zijn,en misschien een gescheurde cilinderkop (wat verschrikkelijk duur is) maar ik verlies geen water, verbruik geen olie en verlies ook geen olie,
bij verdere navraag werd er ook gezegd dat bij een lekke koppakking je altijd een beetje olie
lekt.
De auto is van 1987 en er staat 149.000 echte km. op de teller. Met NAP.
Nu ben ik vrouw en heb geen verstand van niets en ben ik een beetje de weg kwijt,
kan ik zonder gevaar door blijven rijden,
kan iemand die serieus is mij uitleggen wat er nu waar is.
Bij voorbaat dank aan iedereen die mij wil antwoorden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ondenkbaar is het niet, een lekke koppakking, maar een gescheurde kop zie ik (nog) niet zitten.
In zulk soort gevallen heb je nagenoeg altijd last van koelwaterverlies, problemen met starten en soms witte stoomwolken achter de auto.
Gezien de kilometers per jaar ( +/- 7000 ) wordt er dus weinig met de auto gereden.
Elke garage kan vrij snel testen of er een lekke pakking aanwezig is door de cilinders 1 voor 1 onder druk te zetten. Met 'n automaat is dit iets lastiger maar dan zou het kunnen d.m.v. een vloeistof-verkleuringstest bij het koelwatertankje.
Ik zou eerst eens die test laten uitvoeren, voordat de boel verder losgehaald wordt.
Vraag eventueel een second opinion bij een andere garage.
Gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar