auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 230: Cilinderkop M102

Bouwjaar: 1982, Brandstof: LPG, Motorcode: M102.980

Hallo,

Ik ben in het bezit van een MB 230E aut (M102.980 motor met enkele nokkenasketting) uit 1982 op LPG.

Van de week is de koppakking kapot gegaan. Hiervoor had ik tijdens kleppen stellen al gezien dat de nokkenas was ingesleten en ook de tuimelaars zijn aangetast door slijtage. Ook tikte de motor de laatste tijd flink en moest er regelmatig steeds meer koelvloeistof bij.
Ik ben nu op zoek naar een goede en complete cilinderkop met nokkenas en tuimelaars en heb hierover een paar vragen:

Past ook een andere cilinderkop op het M102.980 motorblok, ik bedoel eigenlijk of de kop van een 2 liter M102 ook past of goed is?
Zijn deze koppen van origine geschikt voor LPG of bedoeld men hiermee dat alleen de klepzittingen dan geschikt zijn om op gas te rijden en is dit zo?

Groet, Ewald

Geplaatst door

Ewi (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geen enkele MB-kop is geschikt voor lpg. Van alle zakken de klepzittingen in.
Wellicht is het beter om je eigen te laten reviseren en voorzien van lpg-zittingen. Weet je zeker dat het oké is nadien.

moderator 0
badge

13 jaar

Dank,

Mijn andere vraag, die ik eigenlijk belangrijker vond, was;

Past ook een andere cilinderkop op het M102.980 motorblok, ik bedoel eigenlijk of de kop van een 2 liter M102 ook past of goed is?

Dit omdat de huidige nokkenas en tuimelaars onherstelbaar beschadigd zijn.
Kan ik natuurlijk ook vervangen maar ben op zoek naar een gereviseerde kop , mogelijk is de 2 liter van de M102 hetzelfde?


Gr, Ewi

Ewi 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.