Mercedes-Benz Vito: Co2 uitstoot veel te hoog op zowel gas als benzine

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 liter

Hallo,

Weet iemand hoe ik tijdelijk ( Voor de APK keuring ) de co2 uitstoot ( lambda te hoog) kan verlagen.
Ben al bij Mercedes geweest maar deze wisten het niet.
Ben rolstoel afhankelijk en zit met de handen in het haar.
A.u.b. help mij

met vriendelijke groet John

ps iemand vertelde mij dat de lambda sensor vervangen kan worden.Maar lost dat mijn probleem op ?

iele

Geplaatst door iele (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Hebben ze bij de dealer de auto uitgelezen? En de signalen van de diverse sensoren gecontroleerd?

Weet je alle getallen die bij de apk-keuring gemeten zijn? Dus CO, CO2, O2, HC en lambda-getal?

Zo maar vervangen van onderdelen is net als een lot uit de loterij. Je kunt de hoofdprijs winnen (en het defecte onderdeel vervangen), maar heel vaak win je niets.

iele (0), 14 jaar geleden

Hallo,
Het betreft hier het zogenaamde ( zevenaar techniek ) . Dit is ooit samen met Mercedes ontwikkeld maar is al een paar jaar failiet. En er zijn verder geen gegevens meer beschikbaar, ook niet bij Mercedes.
Uitlezen is dan ook niet meer mogelijk.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Eh? Mij ben je effe kwijt. Misschien dat de gas-computer niet uitleesbaar is, maar de originele benzine-computer is dat wel en kan heel veel informatie verschaffen.

Was de afkeur alleen op LPG of was ook de benzine niet goed?

iele (0), 14 jaar geleden

op benzine was hij ook zeer hoog

iele (0), 14 jaar geleden

zou ik jou ook kunnen bellen voor wat meer informatie hierover

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Nee. Informatie verstrek ik uitsluitend via het forum.

Ik zou een andere dealer zoeken en de benzine-computer laten uitlezen en de sensoren daarvan controleren.
Als de dealers dat zogenaamd niet meer kunnen, dan wordt het zoeken naar een universele garage met de juiste uitleesapparatuur.
Het probleem is dat als er wat met de bedrading is, deze dan meestal weer niet over de schema's beschikken.

Als de motor goed loopt op benzine, kun je weer gaan kijken of het gas dan ook goed is.
Indien dat niet zo is, kun je het beste naar een gas-specialist gaan om het te laten repareren.

iele (0), 14 jaar geleden

oké jammer dan, ik ben daarvoor zelfs voor naar Belgié gereden,dan moet ik maar weer 4 jaar gaan sparen om een andere auto te kopen en in de tussen tijd maar thuis te zitten,heb van alles al laten proberen,maar bedankt voor je reactie misschien krijg ik morgen nog wat te horen van iemand anders via problemcar,

met vriendelijke groet uit het mooie flevrije hoge noorden Delfzijl

John

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Naar Belgié gereden? zit toch wel een garage bij je in de buurt die het een en ander kan doormeten.

Zou nog eens naar die (APK) garage gaan en die viergastest nog eens laten doen (op bezine en gas)
Meten, stationair en op toeren en de motor goed warm.
Dan alle gemeten waardes (co, co2, hc ,o2 en lambdagetal) hier plaatsen.
Als die garage een beetje handig is met een voltmeter kan hij evt ook nog even het lambdasonde signaal meten.

Oiram

JHV (0), 14 jaar geleden

Garagebedrijf Colenbrander
Meeuwenweg 22
7921 XA ZUIDWOLDE DR
NEDERLAND
t: 0528-391273

Dit bedrijf is gespecialiseert in restauraties en onderhoud oudere mercedessen, en een stuk dichter bij Delfzijl dan Belgie.
Johan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.