sinds kort is er een behoorlijke tik ontstaan in de motor.
het geluid lijkt op een veel te grote klepspeling van een klep in de voorste cylinder(met stethoscoop goed hoorbaar op thermostaathuis/kettingspanner). bij meting met voelermaat bleek dit niet het geval.het geluid is ook niet lastafhankelijk (getest door een voor een losdraaien van inspuitleiding). kettingspanner werkt goed.
kan iemand mij zeggen of dit een meervoorkomend probleem is?
koolophoping,losse klepzitting.....?
voor ik de kop ga loshalen had ik graag wat meer zekerheid.
wat zijn tevens de technische specs als aanhaalmomenten, klepspeling, nokkenastiming etc?
ben benieuwd naar reactie van een ingewijde
Chris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor alle duidelijkheid, een 207D uit 1992 is zeer ongebruikelijk. Vanaf 1989 zijn het al 208D's met OM601 motor.
Heb jij een 616 motor of 601 motor?
BIj een 601 kan het een doorgeslagen koppakking of tikkende hydraulische stoter zijn. De stoters gaan vaak tikken doordat het oliekanaal van de kop naar het distributiehuis is doorgeslagen met als gevolg bovenstaande syptomen. Daarbij kan de spanner ook ratelen.
Bij een 616 kan ik niets anders bedenken dan de klepspeling (koud controleren!), kettingspanner of uitgerekte ketting. Evt. de vacuumpomp? Die wil ook nog wel een een tik geven.
Pas als laatste de kop verwijderen, bij een 616 motor heb ik nog nooit van kopproblemen gehoord.
Succes,
Paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar