Deze 190 werkt van de achterportieren de cv wel alleen lijkt het niet sterk genoeg te zijn.
De auto heeft aan echte kilometers nog maar 20.000 gelopen.
de gehele auto is nog in nieuwstaat.
Als je de bekleding er afhaalt dan werkt het nog niet, maar als je dan de stang naar het slot loskoppelt gaat het van zelf. Ik heb alle schanier punten met WD 40 ingespoten alles gemonteerd en het werkte.
Een dag later was het weer knudde. Je ziet het pinnetje bewegen en maar krijgt het niet verplaatst.
Het lijkt dan dat het niet sterk genoeg is. vacuum lek is uitgesloten, want het gaat super als je het stangetje dat het slot bedient loskoppelt.
Smeren met ander spul?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer je cv.element van je tankklep eens?
Of zuigt de cv pomp niet voldoende?
andere lekkage's zijn ook mogelijk ,maar dat kun je beter met een vacuummeter testen.
mvg casper
hoe kan ik dat testen? Met een simpel vacuumpompje?
Ja dat kan! Jammer genoeg is bij rubber tules de ouderdom de boosdoener .Je kunt er natuurlijk ook druk op zetten en dan met lekzoekspray de zaak nalopen. Ik weet niet of het vacuum bij de remboester vandaan wordt gehaald ,daar kan de lekkage zitten of door een pomp opgewekt (onder rechter achter zitting ofachterbak )dan kan het ook een van de harmonika-rubbertjes zijn die over de trekstangetjes zitten!!!! Succes. Jan
[url=http://img46.imageshack.us/i/cv190.jpg/][img]http://img46.imageshack.us/img46/4545/cv...[/img][/url]
Er van uit gaan dat het schema klopt zou ik toch helemaal geen portiersluiting moeten hebben?
Ik bedien het slot en de pomp zet vacuum op de leiding. Als je dan in het schema kijkt zou er dus geen een deur moeten sluiten behalve de deur waar je de sleutel in hebt.
Met de sleutel bedien je een schakelaar in het slot welke de pomp bediend.(electrisch dus)
de pomp kan zuigen en/of blazen om te sluiten zuigt hij en om te openen blaast hij.
met de schakelaar draai je dus de polariteit van de pomp om.
Dat snap ik Hans. Wat ik niet begrijp is dat de voorportieren wel sluiten en de achterportieren niet?
Als je kijkt in je schema loopt een leiding van de pomp naar een kruising en dat gaat naar links er rechts.
Dit splits zich in voor en achter dus bij een lek zou ik zeggen of links of rechts geen vacuum of druk.
Als het schema klopt moet het koffer en tank klep wel op slot of van slot want dat is gewoon een aparte ring
kan zijn dat ik ook te diep denk.
Achtersloten uit deur demonteren en in petroleum leggen dat ze goed zuiver zijn en alle scharnierputjes en stangentjes en hefboomjes van de sloten goed olien en goed gangbaar maken,u zult wel voelen dat het hefboomje voor open en dicht sluiten te zwaar gaat,---controle door een voor een leidingen afklemmen en u hebt het zwaargaande , de pomp blijft maar een zekere tijd zuigen of druk geven---als er geen lekt is ---- eventuweel vacuummeter tussen plaatsen,of vacuum waarde hoog genoeg is - 0,800
ps-- onderdruk/drukpompjes mag u niet mee in petroleum leggen . succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar