Ik heb van een MB 230 met een 180 motor de kopbouten los en de inbusboutjes ook.Nu zit de cylinderkop vast.Kan iemand mij een idee aan de and doen om de kop makkelijk los te krijgen en verwijderen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
probeer een punt te vinden waar je een grote schroevendraaier tussen de kop en het blok kunt krijgen , om zodoende de kop los te wrikken.
Wel voorzichtig doen.
En zeker weten dat je ALLE bouten eruit hebt.
Als dit niet wil kun je ook nog met een zware hamer proberen om de kop los te tikken.
Het probleem is namelijk , dat hij aan de koppakking kleeft.
mvg,
Hans.
HUUB
MB 230 MET 180 MOTOR 6CIL LIJN.
DEZE HEEFT NOG VIER BOUTJES DIE LOS MOETEN
TWEE BIJ DE NOKKENAS EN TWEE IN DE LIP V/D CILINDERKOP
BIJ IEDERE MOTOR ZIT EEN LIP WAAR JE DE KOP MEE KAN LICHTEN
GR LUIS
Ik heb het probleem opgelost door met een beitel aan de voorkant,na verwijdering van de radiator,tussen de kop en het blok te slaan.Na enkele klappen kwam de kop los.
18 jaar
En toen zat je met grote bramen van de beitel!
Toen ik opmerkte dat dit meer een slopersmethode is, werd mijn reaktie verwijderd. Eens zien of dat nu weer gebeurt.
Nee, hij staat er nog!
mvg,
Hans.
Huub, als ik een cilinderkop moet verwijderen en hij plakt dan zet ik een ringsleutel op de grotemoer van de krukas.bougies er in laten een paar flinke draaien en de compressie drukt hem wel los.
Er zaten geen bramen op en de kop moest toch gevlakt worden.Ik had ook al geprobeerd om met starten de kop los te krijgen,maar dit lukte ook niet.Dit is geen slopersmethode maar een noodmethode daar alle andere methodes niet waren gelukt.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar