Ha jongens, de kachel van mijn 180 C klasse uit 1994 blijft hete lucht geven ook al zet ik hem uit. Ik denk dan allereerst aan de kraan.
Betekend dit dat het water ná de kraan naar de kachel radiator ook heet moet zijn omdat b.v. de defecte kraan 'open' staat?
Ook blijft de wisser in de interval stand doorwissen. Ik heb vorig jaar mijn voorruit vervangen, maak dit nog iets uit?
Of kan de storing uitgelezen worden aan de computer?
Groetjes,
Frits.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
eerst zekeringen kontroleren,die kachelkranen zitten rechtsvoor onder de motorkap bijna tegen je spatbord aan die 2 cilinders even de stekkers erop en eraf en voor de zekerheid even met een multimertje meten of er spanning op staat (kontakt aan en de kachelschuiven bedienen)en inderdaad als de slangen voor en na de klep warm zijn blijft deze openstaan ik heb ze ooit opengemaakt en weer gangbaar gemaakt maar toch adviseer ik je om deze kompleet op de sloop te halen en je ruitenwisser interval module zal wel stuk zijn dat is en zwart kastje zit links onder langs je stuurkolom staat op wisswass interval stuergerat of impulsgeber je hebt er eentje met 7 platte pennen aansluiting en eentje met 7 ronde pennen aansluiting waarvan er eentje van plastic is
Als er op de kachelkraan (duo ventiel) geen spanning staat , staat hij helemaal open.
Dus, stekker eraf is open.
Het duo ventiel wordt "puls" gestuurd door het regelmodule.
mvg,
Hans.
Ik dank Hans en Robby voor hun reactie op mijn probleem. (kachel blijft warm, mercedes 180 C klasse, benzine, uit 1994)
Ikzelf heb helaas geen ervaring in sleutelen aan auto's. Ik vraag mij af of het hele koelsysteem leeg moet wanneer de kachelkraan vervangen moet worden.
Niet dat ik dit al zeker weet, maar de leidingen ná de kraan zijn ook warm waardoor ik vermoet dat de kraan kapot is.
En ik zou ook niet weten wat het anders zou kunnen zijn.
Vriendelijke groeten,
Frits.
16 jaar
je kunt natuurlijk voor de zekerheid even met een multimeter meten of er wel spanning op de stekkers staan die op die kraanventielen zitten,en je hoeft niet je koelsysteem leeg te laten die ventielen zitten vrij hoog er zal misschien wel wat uitlopen maar da's niet veel en vul je nadien weer bij ,wel even de dop van je expansievat even losdraaien om de druk eraf te laten anders spuit er natuurlijk wel veel uit,en ik zou het doen met koude motor je kunt je anders lelijk verbranden aan warm koelvloeistof
16 jaar
waar je wel even naar moet kijken of er inderdaad spanning opstaat want er zitten 2 kraanventielen voor links en rechts dus als ze allebij openblijven staan zou er wel eens geen stuurspanning aanwezig kunnen zijn jij hebt 2 temperatuurrollen op je dashbord eentje voor links en eentje voor rechts
16 jaar
Er staat altijd 12 volt+ op de "kraan", zodra het contact aanstaat.
de pulsen van het controle module, om de kraan open/dicht te sturen, zijn massa pulsen.
Dit wordt geregeled door de module die achter de bedieningsknoppen zit en daar zou ook een storing in kunnen zitten, dus het hoeft niet perse aan de kraan te liggen.
Wat Robby zegt: er zijn 2 ventielen en het lijkt mij ook vreemd als ze beiden stuk zijn.
mvg,
Hans.
Hallo Robby en Hans.
Dit medium is voor mij nieuw en ik heb sinds kort pas internet.
Om die reden ben ik ook nog niet zo bekend met de huisregels.
Ik begin nu ook meer te denken aan een elektroniche storing!
Wat wordt er bedoeld met stuurspanning?
En wat kan dan de oorzaak zijn?
Ik denk nu plots aan iets wat ik vrig jaar heb meegemaakt.
Mijn afwatering rechtsvoor zat dicht door vuil/blaadjes. Ik reed een keer door een enorme grote plas en toen kwam er water waarschijnlijk door de lucht kanalen naar binnen.
Het moet onder de motorkap juist op de plaats van de kraan heel ernstig nat zijn geweest.
Kan hierdoor een elektronische storing door veroorzaakt zijn?
En wat dan?
Groeten,
Frits.
16 jaar
Frits verder kachel probleem.
Wat mij ook opvalt de laatste tijd dat mijn autoradio veel warmte afgeeft en zelfs mijn contaktsleutel voelde warm aan gisteren toen ik hem uit het contaktslot nam.
Groeten,
Frits.
16 jaar
Ik ben nog vergeten aan te geven; Er zit geen airco in mijn auto.
Groeten,
Frits
16 jaar
hallo Frits,
ik denk dat je een groot electrisch probleem hebt als ik dit zo lees,als ik je weer zie hebben we het er wel over.
je maatje John uit ploeg 6
16 jaar
Hallo Frits,
Kan je zien dat 1 druppel soldeertin je probleem kan oplossen
16 jaar
We zijn inmiddels 2 maanden verder..........is het probleem al opgelost?
mvg,
Hans.
Het probleem met zijn kachel is inmiddels opgelost en was een losse soldering op het printplaatje in het kachel bedieningspaneel
in de midden consule, ik heb het probleem vorigjaar zelf ook gehad en ben er zodoende achter gekomen.
mvg Louis
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar