Mercedes-Benz Vito: dempertje brandstofpomp

Bouwjaar: 1997

Bij mijn vito 110D bj 1997 indrukbare gasstang en dempertje vervangen.Bij gas geven drukt de stang nu helmaal samen omdat de demper precies te krachtig is. Gevolg de wagen trekt helemaal niet meer op en reageert langzaam.Omgekeerd bij ontkoppelen om te schakelen schiet de motor omhoog in toeren omdat de demper onvoldoende snel terugkeert terwijl de belasting wegvalt.
Moet hier iets afgesteld worden? Hoe moet het? DRINGEND

Roland10244

Geplaatst door Roland10244 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

mb-man (0) PRO, 18 jaar geleden

zit de demper er niet op zijn kop op ??

renegade9593 (0) PRO, 18 jaar geleden

demoer gewoon weg laten en vervangen voor stangetje en een veertje

renegade9593 (0) PRO, 18 jaar geleden

bedoel demper in plaats van moer

Roland10244 (0), 18 jaar geleden

Demper omgekeerd. Werkt nu stukken beter. Biedt naar mijn aanvoelen alleen nog teveel weerstand bij het intrappen van de gas bij koude motor.Bij ontkoppelen en gas lossen keert hij nu wel snel terug.Defecte demper zat blijkbaar op zijn kop gemonteerd.Bedankt voor de tip, zou het anders niet opgelost gekregen hebben. Tips ivm vermoedelijk iets te sterke demping blijven welkom, maar zoals het nu is, is het te doen

Pauley (0), 18 jaar geleden

Als de weerstand alleen bij koude motor (te) hoog is en niet bij warme motor lijkt het mij niet zo erg. Het helpt dan voorkomen dat je met koude motor het gas flink intrapt, dus dat is flink veiliger voor de koppakking en voorkomt overmatige slijtage aan o.a. turbo door onvoldoende smering.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.