Mercedes-Benz Vito: Storingen Vito CDI Common Rail

Bouwjaar: 2000

Kan iemand mij helpen, ik ben bezig met een Vito met een aantal storingen en hoop dat iemand mij een zetje in de goede richting kan geven. Het probleem is als volgt: De auto kwam bij ons op de zaak met het probleem dat ie op noodloop liep, ook brandden er 2 lichtjes, van de EPC en het gloeilampje. Het was op geen enkele manier mogelijk om de auto uit te lezen ook niet bij de Mercedes dealer dus heb ik de computer vervangen. Na de nieuwe computer ingelezen te hebben bij de mercedes dealer loopt de auto nog in zijn noodloop. Wel is het storingsgeheugen nu uit te lezen en komt hij met 2 storingen:

P1470 Laaddrukcontrole
P1188 3e zuiger afsluit solenoid

Nu heb ik het gehele laaddruksysteem nagekeken en alle slangen zijn heel, de intercooler is goed, de waste gate van de turbo werkt goed, de turbo ziet er goed uit (niet teveel speling op het asje, de schoepen zien er goed uit), het vaccuumpotje voor de bediening van de waste gate is goed, de druk sensor boven op het inlaatspruitstuk is vervangen ( was kapot ) en zo te zien zijn alle pakkingen verder heel. In de monitoren lijst van onze uitlees apparatuur geeft ie ook bij laaddrukcontrole maar 4% terwijl dit volgens mij rond de 75% moet zijn ook geeft ie aan dat de MCM? niet geblokkeerd is terwijl dit wel zo moet zijn.

Weet iemand misschien of er nog ergens een sensor of iets dergelijks op het systeem zit? Of heeft iemand ook eens zoiets meegemaakt?

Weet er ook iemand of deze 2 storingen iets met elkaar te maken hebben? Volgens mij zit er in de injectoren een afsluit solenoid dus misschien dat de injector er iets mee van heeft. De raildruk is ook maar 320 bar en dat moet volgens mij bij common rail rond de 1400 bar zijn.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen want ik begin deze auto aardig zat te worden

Alvast bedankt

Frank3141

Geplaatst door Frank3141 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

chaan (0) PRO, 18 jaar geleden

P1188 slaat op de hoge druk inspuitpomp. Hiervan wordt de 3e plunjer in- en uit-geschakeld. De schakeling is afhankelijk van de gewenste raildruk. Aangezien de raildruk te laag is, kun je veronderstellen (met een redelijke zekerheid) dat de 3e plunjer in de hogedruk inspuitpomp niet mee doet. Ik ben verder geen diesel expert, dus hoe je dit moet repareren weet ik niet.

Frank3141 (0) PRO, 18 jaar geleden

Bedankt voor de info, ik zal er vandaag meteen mee aan de slag gaan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.