👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Betreft de dieselpartikelfilter(DPF/EURO4) heb ik enkele vragen:
-Heeft deze filter nadelen zoals hoger verbruik,en of andere problemen?
-Moet deze filter gereinigd worden?Zo ja wanneer?
Wel weet ik dat een EURO 4 -auto met speciale olie gesmeerd moet worden die zorgt voor een betere naverbranding van de uitlaatgassen.Is dit voldoende of moet de filter toch nog gereinigd worden?
Ik heb mijn oog laten vallen op een C200cdi van 2006 met 140000km.Is de aankoop daarvan af te raden bij deze km-stand en mét DPF?Liefst had ik één zonder DPF,maar je moet de juiste auto vinden natuurlijk..
Dank voor Uw reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het goed is regenereert het filter zichzelf , als de auto goed trekt zie ik geen probleem
een c200cdi van 2006 en later zal altijd een dpf hebben.
deze geven geen problemen en wat sloopkogel al zegt hij regenereet zichzelf. bij normaal gebruik zal zo'n filter een 500.000 km mee gaan.
en inderdaad doe er de juiste olie in, en wel met de MB APROVAL 229.31. bij gebruik van andere olie zal na verloop van tijd het filter verstoppen met alle gevolgen van dien.
marc
14 jaar
Wel,ik heb het chassinr laten controleren door een vriend die magazijnier is bij mercedes,en deze heeft gevonden dat het voertuig uitgerust is met een OM646motor zonder DPF,maar wel met 2 katalysatoren.
(CODE N3T/LANCHESTER F.203 MIT OM646 LEISUNGSRED.OHNE DPF)
Dus dit betekent dat niet elke EURO4-motor uitgerust is met een DPF.Dit werd ook bevestigd door een mechanieker van bij Mercedes.
Mvg.
14 jaar
ok, dat is dan in ieder geval duidelijk ;) heb je denk ik net het model wat er tegenaan hangt.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar