Mercedes-Benz E-Klasse: diverse foutmeldingen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 270 cdi

hallo allemaal,

volgende probleem, sinds een week of zo melding akku visit workshop na het starten, alleen in de ochtend bij de eerste keer starten, daarna niet meer.
sinds eergisteren in de noodloop, na uitlezen fouten volgende gevonden. (deze zijn niet te wissen)

[url=http://postimage.org/image/6z9grvcjv/][img]http://s17.postimage.org/6z9grvcjv/stard...[/img][/url]

samen met een fout code 9092 axtra accu defect of niet aanwezig (is wel aanwezig maar kapot)

ik heb gekeken naar fout code 2120 deze na gemeten en er behoort een spanning van 11 - 14 volt te staan ik kwam maar aan iets van 4volt
samen met het feit dat de extra akku kapot is, kan het zijn dat al deze fouten voort komen uit een te lage boord spanning.

dynamo laad wel bij met 13,6 volt.


Iemand een idee.

Groeten Gert Jan

pollythepolster

Geplaatst door pollythepolster , lid sinds 18 jaar geleden

12 Reacties

willy9 PRO, 9 jaar geleden

1

pollythepolster, 9 jaar geleden

hallo willy9,

heb je een idee welke zekering??

mijn idee is dat het mschien ook te maken heeft met de kapotte accu en te lage boordspanning tijdens het starten.

Groeten Gert Jan

willy9 PRO, 9 jaar geleden

wel een beetje moeite doen is geen overbodige luxe-- --
gr suc6

pollythepolster, 9 jaar geleden

hallo Willy9,

je hebt gelijk ga er mee aan de slag, kleine accu is kapot en zal ook eerst vernieuwd worden. ik zal ook alle zekeringen nakijken. laadspanning nogmaals gemeten is 14.5 dit is volgens mij vodoende.

iniedergeval alvast bedankt voor je hulp.

algemene vraag? kunnen deze storingen gevolg zijn van een te lage boordspanning.

willy9 PRO, 9 jaar geleden

nee -u hebt een kortsluiting probleem.
suc6

pollythepolster, 9 jaar geleden

Hallo Willy,

kon het gisteren toch niet laten alle zekeringen gecontroleerd, allemaal goed. daarna heb ik de kabelboom vanaf de motor voor (luchtmassameter) tot turbo en dynamo losgehaald en helemaal onderzocht.
daarbij ben ik inderdaad een kortsluiting tegen gekomen. onder een kabelbinder die te strak zat.

wil de rest ook nog nakijken maar ga er vanuit dat dit het probleem is.

vanavond (als ik tijd heb) de boel weer inelkaar en uitlezen. ik hou je op de hoogte.

pollythepolster, 9 jaar geleden

OPGELOST!!!

Met grote dank aan Willy9, afgelopen avond weer bezig geweest alles door gemeten geen verdere fouten ontdekt. zekeringen nogmaals goed gecontroleerd en een 15 amp zekering was toch kapot alles weer in elkaar gezet, fouten gewist en klaar.


Willy9 Bedankt

willy9 PRO, 9 jaar geleden

bedankt voor de feedback tot volgende keer
gr wil

pollythepolster, 9 jaar geleden

net weer met de auto gereden,

GRRR twee keer in de noodloop daarna motor lampje brand weer dus nog niet goed. vanavond uitlezen maar weer.

iemand nog een idee hoe ik het beste een kortsluiting in de kabelboom opspoor.

Groeten Gert Jan

willy9 PRO, 9 jaar geleden

motortje aansturen
gr wil

pollythepolster, 8 jaar geleden

nu wel opgelost (hoop dat het zo blijft)

zekering was nog goed,alle bovenstaande fouten waren weg en een nieuwe foutmelding p2513.

blijkt motor van de inlaatcolector klepjes de zijn, tijdens test met stardiagnose gebleken motor kapot.
deze vervangen, fouten gewist en na test rit geen foutmelding gehad.

nog maals bedank voor je input willy

willy9 PRO, 8 jaar geleden

bedankt voor de feedback
gr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.