Mercedes-Benz 200: Diverse kleine "problemen" met 200 E

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Vandaag heb ik voor mezelf een MB 200E ece gekocht.
Aan de buitenkant zit hier en daar wat kleine schade, technisch is het ding in orde.
18 Jaar oud en tot op de dag van vandaag bij de dealer in onderhoud geweest, diverse zaken ook vervangen voor (uiteraard) originele onderdelen. 189.000 gelopen.

Afijn, er vallen mij een paar dingetjes op en ik wilde weten wat de echte mercedesmannen daarvan denken.
Zo maakt de waterpomp wat lawaai lijkt het; het is niet de ketting voor zover ik weet en als ik de fan tegenhoudt, voel ik het "rommelen" in het blad. Zit ik nu dus gewoon aan een waterpomp vast of....is er wat anders?
Ten tweede; de oliedruk blijft ook bij goed warme motor en stationairloop net onder de drie staan, zakt nooit echt terug; is dat wel goed? Lijkt me toch dat het wat minder zou moeten zijn; bekent probleempje misschien van deze motoren? Of gewoon goed?
Derde; is de verlichting van de knopjes van de kachel in het middenconsole goed te doen? Voordat ik wat afbreek ;)
Dan als laatste; zijn er nog tips die ik kan gebruiken?

Alvast bedankt voor alle moeite!

Icedude

Geplaatst door Icedude (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

320 (0), 16 jaar geleden

oliedruk; lijkt mij ok. zal stationair wat zakken en bij gas geven weer oplopen
waterpomp zal misschien aan vervanging toezijn, eventueel visco-koppeling fan eerst checken door een monteur
lampjes kachel; knop kun je er af schuiven; dan zie je het lampje. lampjes kachelkraanen zullen iets moeilijker zijn; vraag advies bij een monteur

mercedes onderdelen zijn niet duur bij een dealer.

onderhoud en reparaties zijn betaalbaar bij de mb 200.

succes.

Harry4233 (0) PRO, 16 jaar geleden

Oliedruk is normaal mits ie niet altyd styf op 3 bar blijft staan, meestal zie je na een wat langere stevige snelwegrit de oliedruk bij stationair wel wat verder zakken. Lawaai komt niet snel van je waterpomp eerder van je vacuumpomp is mijn ervaring.

ahavelaar (0), 16 jaar geleden

volgens mij heeft een benzinemotor geen vacuumpomp. mvg. Arie

Paul Hasselaar (0) PRO, 16 jaar geleden

Bij twijfel de waterpomp gewoon vervangen die kost niet veel.
Als hij onder het rijden stuk gaat kost het meer.

Draai knoppen van de kachel kun je er zo aftrekken.
Het paneel waarachter nog meer lampjes zitten is simpel te verwijderen door de twee parkers van onderaf eruit te draaien.

Originele lampjes van MB zijn iets lichter en geven minder warmte af dan de lampjes die een grossier verkoopt.
Als je hem netjes houdt kan hij met deze kilometerstand nog jaren mee.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.