close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 240: E 240 W 211

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2600cc V6

Hallo,

Mijn E 240 van 2004 heeft plotseling problemen en ik weet niet of het toeval is of dat het te verklaren is dat ze tegelijk gekomen zijn? 1: De navigatie origineel Comand met dvd geeft waar ik me ook bevindt aan dat ik ergens in de buurt van Zwolle ben terwijl ik in Noord Holland rond rij! Verder werkt alles van het systeem goed.
2: Er komt een melding in de teller: Service brake. Wanneer ik het reset is het weg maar komt steeds weer terug.
3: En de accu wordt leeg getrokken als alles uit staat en eigenlijk alleen het allarm aan zou moeten staan. Accu is nieuw en de auto start nog net elke dag.
4: Standkachel slaat s'morgens niet aan als ik um s'avonds in stel. Terwijl als ik um een kleine tijd van te voren in stel alles goed werkt. Ik denk zelf dat de accu spanning s'morgens te laag is.

Als je tips hebt houd ik me aan bevolen.

Bedankt en groeten, Frank.

Geplaatst door

E 240 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waarschijnlijk zal je navigatie antenne niet goed meer functioneren ,normaal kan je op je scherm zien hoeveel satellieten je ontvangt.
melding service brake zal waarschijnlijk je SBC unit vervangen moeten worden ,dit word altijd onder garantie vervangen.
standkachel gaat niet werken omdat de accu word leeggetrokken ,als de accuspanning te laag word schakeld de wagen alle onnodige gebruikers zoals verwarming ,el zetel verwarming,achteruitverwarming uit.
heb je de voorste batterij ook al gecontroleerd deze zit rechts onder de motorkap passagierskant onder het deksel naast de ruitensproeier vulopening.

izzi 0
badge

16 jaar

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende gevonden; zekering 6 links achter in de
kofferbak trekt in rust +/- 5 A en dat is de zekering van de audio gateway.
De melding die ik kreeg van service brake heb ik tot nu toe niet meer
gehad.(rijden zonder zekering 6).
Hebben jullie misschien nog tips?

Met vriendelijke groet,

Frank.

E 240 0

16 jaar

AGW flashen, of vervangen als stroomverlies blijft. Voor service breake, moet je de auto toch binnen brengen bij een officiele dealer, voor het vervangen van de SBC-unit, zoals eerder aangegeven.
MVG

Bart449 0
badge

16 jaar

Heb de auto bij de dealer laten uitlezen. De melding service break werd veroorzaakt door defect aan remlichtschakelaar. Deze vervangen en die melding blijft nu weg. Wel krijg ik nu een melding van het SBC S en SBC H niet beschikbaar.(systeem dat de remmen vast houd bij stilstand en zelf afremd in de file en werkt nu dus ook niet) Dit stond ook in het geheugen en was een paar maanden geleden eens gekomen en vanzelf weer verdwenen. Maar nu na het resetten bij dealer is het weer terug. Men zegt dat dat komt doordat de software verouderd is en opnieuw moet worden geladen (+/_ 125,- euro).
Men vindt tijdens het uitlezen in rust geen extra ontlaadstroom en als er iets wordt geactiveerd dan trekt ie +/- 5A maar dat schijnt altijd zo te zijn.
Wat het navigatie systeem betreft heeft men geconstateerd dat de GPS antenne defect is.Dit is de originele op het achterraam welke ook de funktie heeft als telefoon antenne.Het uitwisselen hiervan is kostbaar ivm arbeidsloon omdat de bedrading onder het raamrubber door loopt, links navigatie en rechts van de telefoon.
Nu bedacht ik me later toen ik gebelt werd in de auto en mij voor de zoveelste keer werd gezegt dat het zo kraakte dat men laatst de beide daklijsten heeft vervangen (garantie regeling) ivm oxidatie . Zou het mogelijk zijn dat men bij het uitwisselen van deze daklijsten de bedrading van de antenne geraakt heeft? Achteraf gezien zijn de klachten daarna ontstaan. Tevens niets vernomen van het eventueel uitwisselen van de SBC- unit.
Ik heb nog steeds het idee dat bij rust de accu wordt ontladen daar ik gisteren toen ik van werk naar huis wilde bij het starten het moeizaam ging (start wel altijd in 1 keer gelukkig) en de melding kwam dat de comfortfunties tijdelijk geen spanning krijgen ivm het herstellen van de accu.

E 240 0

16 jaar

Hebben ze ook de ruststroom gemeten met een multimeter? Mag bij deze auto maximaal 0,04A zijn. 5A als er iets geactiveerd is is niet zo vreemd daarom is het ook belangrijk dat er niets actief blijft als de auto geparkeerd staat.
Als de sbc-unit geprogrammeerd moet worden betekend dat tegelijk ook dat hij nog niet vervangen hoeft te worden.
Bij het vervangen van de daklijsten kan er niks beschadigd zijn van de antennebedrading.

ToniMB 0
badge

16 jaar

bij vervangen van daklijsten kan de bedrading onmogelijk beschadigd zijn ,het gekraak kan mss opgelost worden door de agw te flashen ,alsook de sbc unit laten flashen ,kan soms zijn dat dit niet lukt bij de dealer en dan moet er toch nog een nieuwe sbc unit in,
voorste batterij al laten testen ?

izzi 0
badge

16 jaar

Iedereen nog bedankt voor zo ver!!!
Kun iemand mij vertellen waarvoor de kleine accu voorin dient? (kan me voorstellen voor het allarm, maar heeft ie nog meer funkties?) En stel dat deze kleine accu niet goed meer is en of inwendig sluiting maakt kan hij dan de grote accu achterin leegtrekken? Ook wanneer alles in rust is?

E 240 0

16 jaar

5A in rust is VEEL teveel, het gaat hier dan om een EXTRA verbruik van ongeveer 50 Watt. een gemiddelde accu van 65 A/h zou dan zo'n beetje tussen de 6 en 8 uur aan zijn ontladingsgrens zitten. Vooral met dit kouder wordende weer, is dit een ZEER kritiek punt.

Dit zal dus eerst opgelost moeten worden, VOORDAT je verder gaat zoeken, in welke richting dan ook.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

die 5 a is enkel net na je de wagen afgesloten is waarschijnlijk ,bij deze wagens kan het een half uur duren eer al de electronica can-bus in sleep modus gaat.daarna zal de stroomafname zakken naar 0,05 a
de voorste batterij dient enkel om te kunnen starten wanneer deze niet genoeg meer leverd zal er ongetwijfeld stroom van de achterste batterij getrokken worden deze batterij dient voor alle verbruikers van voeding te voorzien ,en de schakeling tussen deze batterijen word geregeld door de BSG batterij stuur gerate.

izzi 0
badge

16 jaar

De kleine accu voorin bij een pre-facelift 211 is puur en alleen voor de SBC.

ToniMB 0
badge

16 jaar

Goh, dan vergis ik me inderdaad. Dacht dat het systeem met de startaccu pas bij de 221 werd ingevoerd. Daarbij werkt het wel beter in elk geval. Weer wat geleerd.

ToniMB 0
badge

16 jaar

Hallo,
De accu stond alweer helemaal leeg en er was geen ontlaadstroom geconstateerd welke hoger dan normaal zou zijn. Nu weer terug naar de leverancier van de accu (3-2007) en weer niets te ontdekken. Toen hebben ze de accu opnieuw herladen en een andere test mee gedaan en toen bleek toch dat ie vreemde verschijnselen had. Heb nu een nieuwe en maar afwachten of morgen ochtend het standkacheltje het gedaan heeft.
De kleine accu voorin was overigens goed.
Er is ook een nieuwe navigatie/telefoon antenne besteld, dus dat komt ook weer goed.
Dan blijft alleen nog over de melding SBC S en of SBC H niet beschikbaar. En dit is terug gekomen nadat de dealer de mb heeft uitgelezen, terwijl het toch goed was. En snap ik gewoon niet wat het updaten van de software daar nu mee te maken heeft?
Waarom en waneer wordt de SBC unit altijd onder garantie vervangen, en waar zit deze?

E 240 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 240 of stel zelf een nieuwe vraag.