ik heb hier een m.b 220cdi 2000 staan,
die wil aleen maar starten als je hem doorstart, (c.a tussen de 3a6 seconden)
dit doet hij warm en koud, 10min of 24uur stil staan maakt geen verschil in starten
storingslamje brand niet, en word hierdoor ook niet ge actieveerd.
-uitgelezen, geen foutmeldingen (gedaan met delpi scan tool)
-geen externe brandstof lekkages
-zodra de motor draait, loopt hij als een zonnetje, bij optrekken ook niet roken o.i.d, en houd niet in,
-mijn vermoeden:
dat de raildruk wegzakt- interne brandstof lekkage, (door)lekkende verstuiver.
dit vermoeden heb ik omdat als je hem start je duidelijk kan horen dat hij cilinder na cilinder oppakt,
hij begint eerst een slag op 1cil te maken, dan2 enz enz , beetje zoals een diesel aan slaat met kappotte gloeibougies of vervangen van br.filter
heeft hier imand ervaring mee, voorkomend probleem, wie heeft een idee! BVD MVGR abd dijkstra
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gebeurt inderdaad veel dat een injector te veel retour geeft. Eenvoudig te controleren door een retourtest te doen..
Ik heb zelf een wat oudere e 270 cdi (zo'n 300k op de teller) en inmiddels de nodige cdi-ervaring: de cdi's draaien ook met een defecte lmm alleen duurt het koud starten dan wel langer. Je krijgt met een defecte lmm geen foutmelding in het display maar wel als je hem met de juiste software uitleest. Als de lmm kapot is draait de cdi met beperkt vermogen (geen turbo). Ik heb dit zelf zo ervaren. Een andere probleem bij niet starten is lucht in de kunststof brandstof aan/afvoerslangetjes (hier kunnen haast onzichtbare scheurtjes in zitten die vooral bij vriezend weer gaan lekken) dit is te verhelpen door de slangen compleet te vervangen (denk ook aan de rubber afdichtringetjes). Verder is het mogelijk dat er een verstuiver defect is geraakt (maar in mijn ervaring heeft de auto dan al een poos niet lekker gelopen: veel roeten en hoge lekwaardes die je er met software kunt constateren). Tot slot heb ik zelf inmiddels ook alle rubbertjes en afdichtingen van de regelventielen in de commonrail al vervangen: ook deze gaan door veroudering vooral bij vriezend weer lekken waardooor de drukopbouw en start vertragen. Ik vermoed dat het zoiets is omdat de pomp blijkbaar na doorstarten wel voldoende druk opbouwt om toch even te draaien. Ik hoop dat je iets aan deze bijdrage hebt. Succes
14 jaar
O-ringen van jouw lagedrukleidingen zijn hard geworden. daardoor loopt jouw brandstof terug. na starten moet je eerst alle lucht eruit pompen. Een kapotte injector komt ook wel regelmatig voor, maar dan zou hij vaak niet aanslaan.
Emiel welkom bij de club!
Fijn dat je ons je Mercedes ervaringen wil delen.
gr marcel
Graag gedaan. Ik hoop ook dat anderen mij helpen als ik problemen heb met andere merken dan Mercedes en Smart.
Groet Emiel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar