Mercedes-Benz 240: e240 w210 benzine/lpg valt uit tijdens rijden en start daarna mo

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.6

hallo allemaal.
wie kan met mij meedenken en adviseren hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik heb een w210 E240 uit 1998 welke op lpg en benzine rijdt.

Ik heb de lpg verdamper laatst losgehaald en deze schoongemaakt omdat er kalk in zat en hij slecht overschakelde op lpg en af en toe zowel lpg als benzine leds tegelijkertijd gingen oplichten en er een lpg stank kwam.
hierna geen problemen meer gehad.

sind kort heb ik het probleem dat hij tijdens het rijden uitslaat zowel op lpg als op benzine.

in principe schakelt hij op het prins lpg systeem over van benzine zodra de motor op temperatuur is. maar bij het starten gaat hij altijd via benzine.

ik moet dan de laatste tijd heel vaak de sleutel omdraaien alvorens hij start. soms na 15 minuten soms wel na een half uur. vervelend als je voor het stoplicht staat met ongeduldige weggebruikers achter je. :(

de zekering van de benzinepomp is goed (nr6) onder de achterzetels.
ik krijg wel af en toe de melding betreft "oil level" op mijn display
ook de melding BAS en EPS (of ESP denk ik)

heeft iemand ervaring met dit probleem of weet waar het aan kan liggen stel ik het zeer op prijs om binnenkort een bericht te ontvangen. ook handig voor anderen met hetzelfde probleem nu de winter in aantocht is.

groetjes en alvast bedankt voor al jullie tijd en meedenken.

azam

Geplaatst door azam (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 240? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Hans4040 (335) PRO, 12 jaar geleden

Waarschijnlijk is de verdamper of de verdeler vuil.
Voor de verdamper is er een revisieset verkrijbaar en de verdeler is schoon te maken.

mvg,
Hans

azam (0), 12 jaar geleden

bedankt Hans!!

ik had het revisiesetje al liggen maar nog niet verwisseld omdat de originele na het schoonmaken alweer goed functioneerde. waar vind ik overigens de verdeler en hoe ziet deze er uit?

of bedoel je dat de verdamper de verdeler is???

mvgr

Azam

Hans4040 (335) PRO, 12 jaar geleden

Als je de afgaande slang vanaf de verdamper volgt, kom je vanzelf bij de verdeler..vanaf de verdeler gaan dan 6 slangen naar de injectors.

mvg,
Hans.

azam (0), 12 jaar geleden

alweer bedankt Hans,

ik zal zondag even dit nalopen....ik reed vandaag ongeveer 10 minuten op benzine en zette toen de motor uit. direct erna geprobeerd te starten maar zonder resultaat. je hoort de startmotor lopen maar hij wil niet aanslaan.

ongeveer 4 uurtjes later geprobeerd en hij slaat in 1 keer aan. na hetzelfde rit teruggereden te hebben sloeg de motor weer uit nadat ik de auto ingeparkeerd had.

weer wilde de auto niet meer starten. anderhalf uur later geprobeerd, echter zonder resultaat,
toen mijn achterbank eruit gehaald om de brandstofrelais te controleren omdat ik de brandstofpomp niet hoorde bij het omdraaien van de sleutel in het contact.
kapje van de brandstofrelais eraf gehaald en de relais terug geplaatst waar deze hoort, maar nu zonder kapje. als ik met de vinger het relais aandruk hoor ik wel het brandstofpompje zoemen.. maar de auto slaat nog steeds niet aan.

nu heb ik ergens op verschillende forums gelezen dat dit aan brandstofpomprelais kan liggen, maar bij slaat de motor ook uit op lpg tijdens het rijden (als de auto eindelijk weer eens gestart is)...

wat denken de meer begaafden hierover? ik waardeer het meedenken van Hans,maar zijn er ook meerdere mensen in de zaal die dit hebben meegemaakt??

alvast bedankt weer !!

mvgr

Azam

azam (0), 12 jaar geleden

overigens...........
succes

Hans4040 (335) PRO, 12 jaar geleden

Forumregel 6.) Commerciële berichten, reclame en/of links zijn verboden. De enige uitzondering is een link naar de specificaties van de apparatuur/auto (dus niet naar de homepage van de fabrikant/handelaar).

Moderator Problemcar.

azam (0), 12 jaar geleden

excuus betreft forumregel 6 ...

betreft het probleem van motor uitslaan en niet meer aanslaan heb ik vandaag waarschijnlijk het probleem opgelost.
ik heb een paar relais omgewisseld en het probleem kwam vandaag niet meer terug. ik heb het relais van de claxon welke in de zekeringkastje is vergeleken met de brandstofpomp en de aircorelais, conclusie alledrie precies hetzelfde

de claxon relais omgewisseld met brandstofrelais: auto start nog steeds niet
de airco relais omgewisseld met de brandstofrelais: auto start probleemloos keer op keer en daarna een proefrit van ongeveer 2 uur door den haag en rotterdam... probleemloos dus wat mij betreft is het probleem opgelost voor nu. morgen even kijken of het ook allemaal probleemloos gaat.

ik moet nu alleen kijken hoe ik mijn cruise control weer werkend krijg... krijg constant melding BAS ASR links in dashboard. waarschijnlijk zoals velen dat aangeven remlichtschakelaar vervangen... alhoewel mijn remlichten het gewoon doen als ik op de rem trap.

Hans hartelijk bedankt voor het meedenken!!!


ik laat wel weten of het probleem van uitslaande motor weg is 4 ever.

greetz en succes

azam (0), 12 jaar geleden

vandaag gewoon normaal gestart en korte rit gemaakt zonder problemen gelukkig...

azam (0), 12 jaar geleden

helaas te vroeg gejuigd!! weer hetzelfde probleem. motor sloeg uit en wilde niet meer starten ..... een half uur later weer starten alsof er niets aan de hand was... even in de buurt laten uitlezen en kreeg error 335 krukassensor defect en remlichtschakelaar defect. het tweede verklaart waarom de cruise control niet werkt... krukassensor kost 75 euro bij MB.... is de oude sensor te repareren/reviseren? en waar bevindt zich deze bij mijn w210 e240 uit 97/98??

thanx weer

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 240 of stel zelf een nieuwe vraag.