Mercedes-Benz vito 110cdi: edc

Bouwjaar: 2001

hallo

Enige dagen geleden is het edc lampje gaan branden in de vito en loopt hij op zijn noodloop.
Van alles nagekeken, remschakelaar vervangen, airco leeg en vol gemaakt, slangen gecontroleerd, bedrading nagekeken en stekkers gecontroleerd.
De auto is ook naar de MB garage geweest om op de kast gezet te worden, daar gaven ze aan dat de gasbedienig schakelaar een defect gaf, deze bleek wel goed te werken.
Na het resetten loopt hij even gewoon en na een paar minuten is het weer zover en gaat hij over op noodloop( max 3000 toeren en traag als een schildpad).
Wij hebben geen idee meer wat het is wie kan ons uit de brand helpen.

alvast bedankt

Peter8807

Geplaatst door Peter8807 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Biker1272 (0) PRO, 19 jaar geleden

Peter,

Het is niet simpel om dit probleem zo op te lossen, heb je foutcodes? Komen steeds de zelfde codes terug? of iederekeer een andere.
Als je de het gaspendaal kontroleerd, hoe doe je dat dan? Je kan dit (volgens mij) alleen maar aan de test kast de waardes uitlezen, ook kan dit onder het rijden. Waarbij je dan kunt zien of het gaspendaal de fout veroorzaakt. Maar zonder test kast wordt het wel moeilijk.
Suc6 Ab

Peter8807 (0), 19 jaar geleden

Hoi Ab

De foutcode die de kast aan gaf is 1622 abschaltventiel y75 en daarna de p1636 electricher sauglufter motor/ klima M34.
DE vito is altijd in reparatie bij een bedrijf en daar komen ze er ook niet uit maar word wel steeds op de kast aangesloten, het is niet zo'n uitgebreide kast als bij de MB.
Bij de fehler code staat ook nog fehlerart aangegegen en die is 128.
Ik hoop dat je hier iets meer mee kan doen om mij te helpen.

alvast bedankt; Peter

Biker1272 (0) PRO, 19 jaar geleden

Hoi Peter,
Je zou eens kunnen proberen om de stekker van het afsluitventiel er af te halen (dan wil hij niet meer uit maar dat geeft even niet) en dan te kijken of hij dan niet meer in de noodloop gaat. Heb je verder geen problemen? Niet dat de motor afslaat o.i.d.
Gr. Ab

Peter8807 (0), 19 jaar geleden

hallo Ab

Ben vergeten er iets bij te vertellen, in de Vito zit een andere motor( 2003) waar volgens de garage geen abschaldventiel aanzit dus de stekker zit los.
Inderdaad soms slaat de motor af en slaat hij ook niet meer aan, na een paar keer starten dan doet hij het weer maar op de noodloop.
De computer van de nieuwe motor is niet overgezet zou dat het soms kunnen zijn?
Het idee van een doosje lucifers komt steeds dichterbij.

m.v.g. Peter

Biker1272 (0) PRO, 19 jaar geleden

Hoi Peter,
Een andere motor OK, maar geen abschaldventiel ???
Hoe zet je de motor dan stop ?? Of is het geen CDI motor die is ingebouwd maar een motor van 2003 kan alleen maar een CDI zijn, tenzij je bedoeld dat IN 2003 een aandere motor is gemonteerd.
Is het wel een Nederlandse auto/ of is het een Duitse (ik weet dat Mercedes uit Duitsland komt hoor, maar de Vito wordt in Spanje gemaakt, dit ter info.)Maar Duitse wagens hebben andere elec. regelingen ivm de wetgeving daar.
Is het eerst wel goed geweest of heb je de auto zo gekocht??
Ik hoor wel Gr. Ab

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.