auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 220: edc lamp brandt motor loopt onregelmatig en slaat af op snelweg,

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220

probleem loopt al een tijdje. bij start gaat soms edc lampje branden, uit laten lezen bij garage, die zei dat brandstof pomp goed was, maar rubbers vervangen moeten worden. twee weken geen last, gisteren veel gereden, ook geen probleem, zelfs extreem zuinig, 's avonds bij korte rit, begint edc lamp te branden, en loopt motor onregelmatig. motor stil gezet, daarna weer lopen, loopt mijn buitentemperatuur meter extreem op, 34 graden, motor temperatuur meter blijft gelijk. daarna daalt buitentemperatuurmeter weer. op snelweg slaat motor in ruststand, en daarna af.
Met veel moeite van de snelweg af, motor niet meer aan de praat te krijgen. vandaag starten lopen, en rustig.
Moet er nu wel of niet een nieuwe pomp in, of moeten er alleen nieuwe rubbers in, verschil is ongeveer 1000 euro. welke expert weet raad, eel garages gaan voor nieuwe pomp.
Wie weet goede mercedes garage in de randstad?

Geplaatst door

wim2007 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je kunt de slangetjes nog eens kontroleren en kijken of er lucht in zit Vanaf de brandstoffilter lopen er ook 2 doorzichtige slangetjes,daar zitten afdichtingrubbertjes in.Mochten die lekken,kun je er inderdaad nieuwe rubbertjes inzetten,of gewoon de slangetjes vernieuwen.Mocht het sijsteem verder goed zijn,kan het inderdaad aan de pomp liggen.Nieuwe pomp is inderdaad duur.Heeft hij veel km gelopen.gr,Henk.

mobiel 0

17 jaar

Hoi Henk,
Dank voor je reactie, heeft wel wat kilometers, 392000, slangetjes zal ik laten nakijken. Volgens éen garage wordt een brandstofpomp alleen maar beter? kon dat niet helemaal plaatsen. Er zitten in, of bij de brandstofpomp, rubbers, met twee of vier ribbels, Mercedes weet dat ook niet, moet er dus uitgehaald worden, en dan met spiegeltjes weer ingezet worden, aldus een sympathieke vlaamse garagist (mercedes specialist). Had het over drie uur werk en 2 rubbers van +/- 8 euro. Alleen zit ik nu in Haarlem, en durf er de rit naar Leuven niet mee aan, weet jij iets in de randstad.
Klinkt wat ik schrijf bekend?

wim2007 0

17 jaar

Hallo Wim.Je kunt ook nog kontroleren of het rubbertje in je filter goed is en eventueel de retourslangetjes.Ik weet niets in de randstad,woon zelf nl in het noorden, dicht in de buurt bij de grens met Duisland,daar is het goedkoper.Mischien dat iemand anders iets weet in de randstad.Trouwens als dit nog de originale pomp is ,dan heeft hij het wel goed gedaan met zoveel km.Die 90 e serie heeft nl allemaal veel last ervan dat de pompen stuk gaan.Verder vertonen deze autos op bepaalde plekken roest.Belangrijkste is dus dat er geen lucht in het sijsteem zit,en goed is,dan de pomp kontroleren.Succes er mee. Gr,Henk. Mensen wie weet eventueel voor Wim in de randstad een goed bedrijf???

mobiel 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.