Ik heb hier een Mercedes 220 CDI van 2001 staan waar de lampjes in het dashboard soms vanzelf aangaan terwijl de auto wel soms meer dan 2 of 5 uren al op slot staat vaak wil hierdoor de accu leeg gaan, ik heb al met een relaux het dashboard uitgezet maar dan gaat de radio niet meer uit vanzelf.
Volgens hier eerder omschreven op het forum moet die controller onder de stoel lv zitten maar daar kan ik niks vinden en de controllers rv onder de motorkap zijn het ook niet.
Wie weet in aub waar deze zit de controller van het dashboard en radio en waarschijnlijk nog meer onderdelen.
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
geef eens wat specifiekere info wat bedoel je met controlers en welke lampjes van dasch bedoel je? je kombiinstrument of van het middenconsole deel waar radio ook inzit.
Een storing die wel vaker voorkomt bij deze systemen, de auto komt (ten onrechte) uit sleep mode.
Door activiteit op het netwerk veroorzaakt door een defecte controller. (computer)
Is inderdaad hier al eens besproken (toen was het geloof ik een controller van de R voorstoel)
Maar het kan natuurlijk ook een andere zijn dit keer.
Is volgens mij zonder diag app het best te vinden door div controllers uit het netwerk te nemen en te kijken of de klacht verdwijnt.
Oiram
[quote=nic]geef eens wat specifiekere info wat bedoel je met controlers en welke lampjes van dasch bedoel je? je kombiinstrument of van het middenconsole deel waar radio ook inzit.[/quote]
Ik bedoel dat de complete verlichting van de klok en de verlichting van de radio in een keer gaat branden terwijl de auto dan al een geruime tijd uit staat, na mijn weten hebben ze al onder de stoelen gekeken voor een computer zoals UNIVERSEEL11698 al aangaf maar daar zit geen computer die de verlichting van het dashboard regelt.
Verder ben ik er met UNIVERSEEL11698 wel overeens dat de auto ten onrechte uit sleep mode komt, alleen waar zit deze controler (computer)???
Alvast bedankt jongens.
De auto kan door verschillende controllers (oorzaken )uit de sleep mode komen.
Het heeft dus niets met je dash of radio uit te staan.
De auto zit vol met die controllers en een daarvan kan dit veroorzaken.
En meestal gooien ze diverse los en kijken of de storing eruit is.
Het is volgens mij wel zo dat met originele diag app ze evt kunnen kijken welke dit veroorzaakt.
Oiram
[quote=UNIVERSEEL11698]De auto kan door verschillende controllers (oorzaken )uit de sleep mode komen.
Het heeft dus niets met je dash of radio uit te staan.
De auto zit vol met die controllers en een daarvan kan dit veroorzaken.
En meestal gooien ze diverse los en kijken of de storing eruit is.
Het is volgens mij wel zo dat met originele diag app ze evt kunnen kijken welke dit veroorzaakt.
Oiram[/quote]
De dealer vertelde mij dat ze een kapotte controller (computer) niet kunnen lezen deze is alleen te vinden door lang meten te traceren.
Zodoende hoop ik op dit forum iemand te vinden die zoiets al eens eerder heeft gehad, ik ging er altijd van uit dat het specifiek 1 controller was nu blijkt volgens
UNIVERSEEL11698 dat verschillende controllers (oorzaken) uit de sleep mode komen.
Dus dan is het volgens wij wel even zoeken want hoeveel controllers zijn er wel niet en waar kan ik ze allemaal vinden???
Dan komt erbij dat normaal meten volgens mij niet gaat omdat als je meet er niks aan de hand is hij gaat gewoon uit en gaat normaal in de sleepmode dit is reeds allemaal gemeten alleen na een uur of wat schakelt hij ineens het dashboard aan terwijl hij op slot staat en op alarm staat.
Dus volgens mij inzicht is dit tussen alle controllers maar een controller die dit kan veroorzaken en dat is die gene die in contact staat met het dashboard...
Dit type auto ben ik nog niet mee bezig geweest.
Maar de meest voorkomende controller die dit veroorzaakt is vaak die van de stoel (kan ook de bestuurdersstoel zijn.
Deze moeten onder de stoel zitten.
Houd ik er ook rekening mee of er naderhand nog iets ingebouwd is (niet origineel) wat deze storing kan veroorzaken.
Normaal zouden ze moeten kunnen zien welke controllers er online zijn.
Maar ik snap ook wel dat ze er niet een monteur uren in kunnen zetten die gaat zitten wachten tot een of andere
controller de boel wakker maakt.
Ik zelf denk dat de dealer ook de meest voorkomende veroorzakers eerst los neemt (stoel).
En daarna anderen (deuren ed).
Oiram
[quote=UNIVERSEEL11698]Dit type auto ben ik nog niet mee bezig geweest.
Maar de meest voorkomende controller die dit veroorzaakt is vaak die van de stoel (kan ook de bestuurdersstoel zijn.
Deze moeten onder de stoel zitten.
Houd ik er ook rekening mee of er naderhand nog iets ingebouwd is (niet origineel) wat deze storing kan veroorzaken.
Normaal zouden ze moeten kunnen zien welke controllers er online zijn.
Maar ik snap ook wel dat ze er niet een monteur uren in kunnen zetten die gaat zitten wachten tot een of andere
controller de boel wakker maakt.
Ik zelf denk dat de dealer ook de meest voorkomende veroorzakers eerst los neemt (stoel).
En daarna anderen (deuren ed).
Oiram[/quote]
Bedankt alvast voor de tip Oiram, we gaan opnieuw zoeken onder de voorstoelen, als jij of iemand anders nog wat weet laat het aub dan nog even weten.
Misschien een stom idee, maar als de verlichting van de kombi en radio spontaan aan gaat, zit er geen adapter of trekhaakdoos onder met veel bloemkool in de stekker die via de verlichting de boel wakker maakt.
Anders zou ik de stoelmodule gewoon afkoppelen.
onder de stoelen onderzijde zitting zitten de regeleenheden ( controler ) voor de voorstoelen en die geven inderdaad soms wel problemen maar is niet perse het probleem gezien klacht. 1e stap is uitlezen en controleren welke regeleenheden fouten bevatten soms kan je niet eens meer een regeleenheid benaderen. daarna kun je het beste met de scoop je interrieur can meten dan kun je zien of de can enorm druk is dan ga je net als universeel verteld bij je potentiaal verdelers (je can bus verbinders) stekkers om en om loskoppelen net zolang tot je can een stuk rustiger wordt dan heb je al een indicatie welk can deel te actief is. schema`s zijn hierbij een must. je can bus verdelers zitten links en recht in de kabelgoot en op je schopplaat l.v voetenruimte.
wat ik al een paar keer heb meegemaakt is sam fond dat is de regeleenheid links achter in kofferbak die regelt deel van beveiliging en verlichting c.v trekhaak deze relais zekeringbox komt regelmatig voor en geeft de meest vreemde storing die is makkelijk uit te schakelen door de voeding er af te leggen en natuurlijk je scoopmeting en stroomafname volgen.
De storing is niet meer terug gekomen, sinds ik de klant de eens adviseerde om de kachel uit te zetten voordat hij hem uitzet.
Zou het kunnen zijn dat de standkachel s'avonds geactiveerd word??? het gekke is dat ik er niks over lees in het serviceboekje.
Ook in het servicemenu wat op het stuur zit vind ik niks over een standkachel, heeft deze MB Elegance eigenlijk wel standaard een standkachel volgens mij is het een extra optie.
Wie van die profs weet wat hier wat de oorzaak van is e.o deze auto een standkachel heeft en hoe die werkt bij een Elegance van 2001 ?!
heb dat ook eens gehad
was een slechte en deels losse massakabel
het leek wel of de auto begon te leven haha
bij mij was het de kabel van de bak
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar