ja, ik heb iets gelijkaardigs aan de hand sedert een week.
Ik bezit een c200 cdi 1999. Na ongeveer 100 meter rijden, blijven de ESP-BAS en ABS lampen branden tot ik de motor stil leg.
Ongeveer een half jaar geleden had ik iets gelijkaardigs, maar toen was het probleem opgelost na vervanging van de remlichtschakelaar.
Dit keer hielp de vervanging niet.
De garage kan de fout niet lezen omdat er geen contact kan gelegd worden met de esp-module, volgens hen zou deze stuk zijn.
Heb het nog niet laten vervangen omdat ze 80% zeker waren.
Daarbij afgelopen nacht op een ogenblik dat mijn auto afgesloten geparkeerd stond, begon ineens de claxon paar keren af te gaan-mijn auto heeft geen alarmsysteem. Ganse straat was wakker geworden.Uiteindelijk heb ik de accu losgekoppeld om het te doen ophouden.
Later op de dag de accu terug aangesloten. Vervolgens dacht ik om de zekering van de claxon uit te halen om te beletten dat deze opnieuw zou afgaan. Toen stelde ik vast dat de zekering afgesprongen was. Een nieuwe zekering ingestoken, doch deze sprong ook af.
Nu mijn vaststelling is, alhoewel ik geen echte kennis heb van automechanica en -electronica, is dat er ergens een electrisch lek is.
Mijn vragen zijn:
-Zou dit lek de oorzaak kunnen zijn van het branden van de storingslampen?
-Zou door dit probleem( het lek) de esp-moddule inderdaad stuk geraakt zijn?
Indien dit probleem niet opgelost wordt kan het zijn dat de vervangen esp-module opnieuw stuk gaat?
Welke gevolgen kan dit lek nog veroorzaken?
Hoe kan zo'n lek best gestraceerd worden?
Graag uw reacties a.u.b.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
overspannings relais zekering kapot of relais zelf? even uit laten lezen.kanook incontactslot zitten. succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar