beste mensen.
Ik heb sinds gister een E220 diesel van okt 1997, heeft 330000 op de teller, toen ik de auto proefreed en later naar huis reed geen problemen.
Na vanochtend 2 kilometer gereden te hebben begon de motor in te houden en de EPC lamp op het dashbord begon te branden.
Motor even uit gezet en opnieuw gestart, melding weg en trekkracht weer terug.
Later vandaag reed ik weer weg en na 1 kilometer hetzelfde liedje ( dus niet gelijk als de motor koud is ).
Ps onder de motor liggen wel enkel dieseldruppels en de motor ruikt ook een beetje naar diesel.
Bij een stationaire loop staat ook de bediening van de smoorklep te trillen ( smoorklep los en dicht beweging )
Heeft iemand een idee of een en ander er mee te maken heeft, vast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Berr, ik denk dat de brandstofpomp defect is, dit is snel te controleren als er diesellekkage hebt bij de pomp aan de onderzijde en evt. laten uitlezen en bij storing 'mengenregelung ' is de pomp kapot. groeten Johnny
Johnny,
Bedankt voor je teleurstellende bericht, dit kreeg ik vandaag ook te horen bij een algemene garage, kun jij me een indicatie van mogelijkheden en kosten geven, heb er in totaal net 2 uur probleemloos in kunnen sturen,
groetjes Berr
16 jaar
Berr, Het beste kun je naar een dieselservice station gaan voor revisie, dit is het goedkoopste, een ruilpomp orgineel van mercedes kost ongeveer 1400,-- euro maar wel met 2 jaar garantie. prijs is excl. btw en montage. succes Johnny
hallo Berr,
ik had ook zelfde probleem , en de lekkage kwam uit de brandstoffilter, rijgen waren kapot .
eerst instantie ben ik naar een garage , en hij zei ook mischien pomp . laten vervangen. maar achter nieuw brandstofilter en nieuw ringetjes
sindsdien geen probleem .
ik hoop dat bij jou ,zelfde is , want de pomp is een rot klus ( kost geld!)
succes
16 jaar
ga naar diesel centrum die kennen je beste vertellen
16 jaar
Beste meedenkers
De brandstofpomp is bij de universele garage vervangen voor een exemplaar met 170dkm, in eerste instantie geen epc melding meer.
De dag erop echter na de auto te hebben gestart heeft ie 300 meter goed gelopen en vloog weer in de epc met de beperkte motorloop,
als de motor weer uit en aan wordt gezet is de storing weer weg, dus nu alleen als de motor koud is, eenmaal op temperatuur geen problemen meer.
Kan dit aan afdichtrubbers van allerlei slangetjes liggen die tussen de pomp en het filter zitten, al deze rubbertjes zijn niet vervangen of heeft iemand een andere theorie.
Alvast bedankt voor uw moeite!!!!
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar