auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz C200 Kompressor: ESP-unit

Bouwjaar: 2000

Onlangs viel mijn kilometerteller uit en kreeg ik een foutmelding voor ESP, BAS, ABS en remblokken. Na het herstarten werd de computer gereset en gaf de melding niet meer. De dealer kon het probleem niet vinden.
In Griekenland(!!) deed het probleem zich opnieuw voor. Via Mobilo Life bij garage aldaar terecht gekomen. Diagnose: ESP-unit defect. Kosten: ¤ 1.300,- voor rekening klant (MB heeft vergoeding afgewezen).
Zijn er nog meer MB-bezitters met een C200 die hetzelfde probleem hebben (gehad)?

Geplaatst door

Sylvia Noordijk (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

inderdaad, ik heb dus het zelfde probleem...
esp, bas, abs, electric brake booster, melding voor remschijven...dit komt allemaal op display,

lampje van moter+abs+handrem brandde ook. km/u teller werkt ook niet en aangezien ik automatische versnellingsbak heb schakelde de auto ook niet meer... tegen 30per uur naar garage :/

Garage wist probleem eerst niet. Na 2x in garage staan te hebben, veronderstellen ze dat de electrische stuurdoos van esp,bas,abs e.d. kapot is.
Nieuwe al besteld vanuit Frankrijk via Duitsland, Prijs zonder werkuren 850euro
Mercedes C-klasse 200K bwj 2001

Nils8196 0

19 jaar

ja, ik heb iets gelijkaardigs aan de hand sedert een week.

Ik bezit een c200 cdi 1999. Na ongeveer 100 meter rijden, blijven de ESP-BAS en ABS lampen branden tot ik de motor stil leg.

Ongeveer een half jaar geleden had ik iets gelijkaardigs, maar toen was het probleem opgelost na vervanging van de remlichtschakelaar.
Dit keer hielp de vervanging niet.
De garage kan de fout niet lezen omdat er geen contact kan gelegd worden met de esp-module, volgens hen zou deze stuk zijn.
Heb het nog niet laten vervangen omdat ze 80% zeker waren.

Daarbij afgelopen nacht op een ogenblik dat mijn auto afgesloten geparkeerd stond, begon ineens de claxon paar keren af te gaan-mijn auto heeft geen alarmsysteem. Ganse straat was wakker geworden.Uiteindelijk heb ik de accu losgekoppeld om het te doen ophouden.
Later op de dag de accu terug aangesloten. Vervolgens dacht ik om de zekering van de claxon uit te halen om te beletten dat deze opnieuw zou afgaan. Toen stelde ik vast dat de zekering afgesprongen was. Een nieuwe zekering ingestoken, doch deze sprong ook af.
Nu mijn vaststelling is, alhoewel ik geen echte kennis heb van automechanica en -electronica, is dat er ergens een electrisch lek is.

Mijn vragen zijn:
-Zou dit lek de oorzaak kunnen zijn van het branden van de storingslampen?
-Zou door dit probleem( het lek) de esp-moddule inderdaad stuk geraakt zijn?
Indien dit probleem niet opgelost wordt kan het zijn dat de vervangen esp-module opnieuw stuk gaat?
Welke gevolgen kan dit lek nog veroorzaken?
Hoe kan zo'n lek best gestraceerd worden?

Graag uw reacties a.u.b.

jef5257 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.