Stationair draait de wagen met sterk schommelend toerental en bij het rijden en o.a indrukken koppeling valt de wagen stil
Krijg de fouten P200b en P 101.
Nu wijst die P101 naar de Lmm maar daar twijfel ik ten zeerste aan gezien ik de laatste 5000 km deze 4 x vernieuwde en bij de laatste 2 vervangingen ( éénmaal een goedkope en éénmaal een prijziger exemplaar )wagen steeds een 500 km goed reed.
Nu stel ik vast dat als ik de LMM afkoppel de wagen alles doet zoals het hoort wat naar die lmm wijst maar gezien het niet gaat om vervuiling op de electroden kan dit toch niet dat ik op 5000 km 4 x de lmm stuk heb???!. Wat ik verder vaststel als ik de vacuum lijn links onder van het gaklephuis losmaak met gekoppelde lmm de wagen een normale ralentie heeft. Wie o wie kan me op weg helpen. Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P200b (Mercedes specifiek hier) verwijst volgens mij naar een verschil tussen de LMM en de gasklep.
Mogelijk is er ergens valse lucht (lekke slang, lekke pakking, lek in rembekrachtiger, tankontluchting, etc.).
Hey Oldford, dank vr je snelle reactie.
Kan geen breuken in de vacuum slangen vast stellen maar of ik ze allemaal gehad heb weet ik niet want er zijn er heel wat. Vind het ook zo raar dat de wagen net goed gaat lopen als ik er de vacuumslang onder aan t gasklephuis afhaal maw eigenlijk creeer ik daar een vacuumlek en toch gaat hij dan 100 % normaal lopen! Anderzijds mocht er iets mis zijn in de rembekrachtiger dan zou ik dat toch moeten voelen bij t remmen of zie ik dat verkeerd? Tankontluchting, heb er de dop afgedraaid en ik hoor geen " ontgassing" of druk ontsnappen is dat normaal of net niet?.
4 jaar
Met de dop van de tank eraf halen test je de Tank BEluchting, niet de ONTluchting.
De Ontluchting wordt voor bij de motor gedaan, waar onder andere een koolstoffilter zit en een klep om de benzinedampen op te zuigen en in de motor te verbranden.
Ik denk dat je beter naar een dealer (of universeel met gelijkwaardige) apparatuur kunt gaan.
Tja ,U vraagt ( standaard ) wat de oplossing was ............................auto in verkoop gezet nadat ik de tip van een Mercedes monteur kreeg dat als je zoveel en na het plaatsen op korte termijn van al die LMM s het waarschijnlijk rek op de distriketting is. .......169000 km op de teller
3 jaar
Volgens mercedes-benz forum zou het de nokkenas sensor zijn..
https://forums.mercedesclub.org.uk/index...
Thanks Hans, De nokkenas sensor had ik een 15000 km geleden al vernieuwd . Voornaamste probleem met die sensor is dat hij olie gaat lekken ( deed hij ) en als je er niet tijdig bij bent de olie via de kabel na relatief korte termijn het ECU vernield ( deed hij niet :-) ) Verder op in de link die je door gaf verwijzen dan ook naar rek op de ketting ( komt echt heeeel veel voor bij dit type motor ) wat bij de wagen waar over het ging waarschijnlijk niet het geval was gezien zijn slechts 25000 km, maar bij die van mij best zou kunnen gezien zijn +/-170000 km.
3 jaar
beste
deze vacuum darm al gecontroleerd ?
mvg
Beste, thanks voor t meedenken maar dit is niet dezelfde motor , het gasklephuis van de cl203- 2 liter van 2001 heeft die slang niet vr gr
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar