Onlangs reeds ik op de snelweg en kreeg ik uit het niets een knal rode melding mbt mijn motor en ging hij in een soort noodloop. vlak daarvoor had ik het gevoel alsof hij geen gas meer gaf, maar alles ging zo snel dat ik het allemaal niet 100% heb meegekregen. Op P&R kokende motor af laten koelen, open koelvloeistof-reservoir zag ik grote blubs omhoog komen, luchtbellen? Voorzichtig terug gereden, was niet ver van huis, en tijdens deze rit hypergevoelige temperatuurmeter koelvloeistof-meter op dashboard, maar niet meer in noodloop gegaan.
Ik heb mijn auto in onderhoud bij een Bosch Carservice in mijn woonplaats, omdat de lokale MB-dealer een zeer slechte naam heeft helaas. 2 Maanden geleden is de thermostaat vervangen vanwege gele melding op dashboard; uit storingsmelding bleek toen dat deze stuk was, ik had nog geluk dat de klep open stond toen... Nu natuurlijk meteen terug naar garage, echter bleek er he-le-maal niets te zijn geregistreerd aan storingen... Ik stond toch echt stil naast de weg en de melding van knal rood op mijn dashboard! Garage is aan het zoeken geweest en kunnen tot op heden niets vinden; temperatuur-sensor vervangen, radiator-slangen doorgeblazen, niets helpt.
Voordat ik mijzelf overlever aan de lokale dealer, die ik dus niet erg vertrouw, hoop ik dat hier iemand is die een idee heeft? Een kokende motor en geen storingsmelding; hoe is dat in godsnaam mogelijk....?
Ik heb inmiddels al een week geen auto en jullie snappen dat dit niet erg fijn is.... :(
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet alles wordt opgeslagen als storing .
Hebben ze het koelsysteem al gecontroleerd op aanwezigheid van verbrandinggassen ?
Ik zal het ze vragen, geen idee. Heb jij een idee waar het aan kan liggen en verklaart dit waarom de storing niet geregistreerd staat?
3 jaar
beste,
heb ik al eens gehad met een defecte waterpomp schoepenwiel afgebroken,
mvg
Waterpomp is in orde, geen gassen in vloeistof, radiateur in orde, pakkingen niet lek, geen verkeerd/vermengde koelvloeistof, geen lek spruitstuk, nieuwe thermostaat, nieuwe sensor, leidingen niet verstopt; ik ben er wel klaar mee denk ik. Enige optie die ik nog open heb is een hele vreemde, maar een koelvloeistof-meter op een dashboard die hyper is, is ook wel vreemd, dus het zou kunnen. Ik heb vernomen dat het in de software zou kunnen zitten, al dan niet icm het vernieuwen van thermostaat en sensor. Zou meteen een verklaring kunnen zijn waarom er helemaal geen storingsmeldingen geregistreerd staan, terwijl auto met alles op rood in noodloop sprong....? Als dat het ook niet is gaat de auto weg en dan is 1 ding zeer zeker, nooit meer een Mercedes.
Het zal wel Karma zijn, was net aan het kijken voor een jong gebruikte of lease via baas, E-klasse Estate. Dan gaat het de XF sportbreak worden want als er 1 ding bloed-irritant is, dan is dat onbetrouwbare auto's voor mij. Al anderhalve week zonder auto; kut-MB!
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar